Jag tror 'allmänt' att starka individer försöks täppas till av sin omgivning - av någon underlig anledning. Istället för att uppmuntras blir det tvärt om. Sen vet jag inte om du menar att du 'tänder till' i diskussioner.? Det kke är ngt du i så fall får liv att jobba lite med.! Men INGEN ska väl behöva känna sig mobbad av sin familj. Tyvärr förekommer det vilket är fruktansvärt.
Av egen erfarenhet av min 'så kallade' familj så kommer jag aldrig att tillhöra 'den där gemenskapen' de har. Jag har alltid gått mina egna vägar & har lyckats på många sätt som de inte har, vilket de verkar ha svårt att hantera. Min adoptiv mamma har jag sagt upp kontakten med pga att om hon inte fick styra & ställa i min familj blev hon sur - när jag sa ifrån till henne kunde hon inte alls hantera detta utan drog på ngt så in i h_lvete & skapade drama - att jag till slut var tvungen att 'göra slut' med henne. Och det känns JÄTTE bra, jag klarar mig bättre utan någon som försöker förminska mig hela tiden i allt - aldrig gjorde jag ngt bra allt skulle vara på hennes sätt, vilket jag inte kunde acceptera.
Hon ville gärna bestämma allt från hur vi skulle ha vårt hem möblerat till vilken frisyr eller färg på håret jag skulle ha osv - vilket jag naturligtvis INTE lyssnade på.
Hon ville bestämma hurvida vi skulle skaffa hund eller inte, vilken bil vi skulle ha, hon tror sig veta allt om precis allt.!!
Hon ville bestämma vad jag skulle utbilda mig till osv - precis som om hon ville leva ut sina drömmar genom mig.
Helt totalt sjukt.!!!!
Nu har det gått 1år sen jag tog steget bort därifrån & det värsta är väl för barnbarnen (mina barn) som nu inte längre har ngn mormor......men men vilken sorts mormor var hon egentligen.?
Stå på dig, sen är det svårt att säga så mkt vidare då du inte utvecklar dig mer än såhär.