• SupersurasunkSara

Tapet i kök, blir det flottigt?

Ja som rubriken säger, tapet i kök, blir det flottigt?

Mitt kök ser ut så här:

Det är de grönmarkerade bitarna jag vill tapetsera och vid bänken mot spisen står ett hörnskåp som 'täcker för'.

• Svar på tråden Tapet i kök, blir det flottigt?
  • Linnez

Finns nog tapeter med bra avtorkningsyta. Fråga på färghandeln. Finns många som har tapet i köket ser inge problem med det.

Köp ingen billig skit från rusta!

• La Lola
    Linnez skrev 2014-06-29 21:38:35 följande:

Finns nog tapeter med bra avtorkningsyta. Fråga på färghandeln. Finns många som har tapet i köket ser inge problem med det.

Köp ingen billig skit från rusta!

Oj, deras tapeter som är så bra.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola

Alltså Ts...vad har du haft på väggarna i köken hittils där du bott då?

• SupersurasunkSara

Ja, Rustas tapeter är superbra tycker jag Dock är det en speciell tapet jag vill ha och den är nog 'vanlig'. Därav min fråga.

• La Lola
    SupersurasunkSara skrev 2014-06-29 21:45:31 följande:

Ja, Rustas tapeter är superbra tycker jag Dock är det en speciell tapet jag vill ha och den är nog 'vanlig'. Därav min fråga.

Jag har aldrig haft nån speciell tapet i köket utan valt såna jag gillat. Aldrig märkt att de skulle bli flottiga?
  • SupersurasunkSara
    La Lola skrev 2014-06-29 21:45:13 följande:

Alltså Ts...vad har du haft på väggarna i köken hittils där du bott då?

Alltid bara målad väv. En kort period bodde jag där det var tapet på väggen, helt nytapetserat och vi bodde inte kvar så länge så jag såg inte hur det blev efter ett tag. Köket såg likadant ut ungefär och den bit som var tapetserad motsvarar den till vänster i bild. 
    Finns bara en urusel fläkt här så jag tänkte att den blev flottig..
  • La Lola
    SupersurasunkSara skrev 2014-06-29 21:50:18 följande:
    Alltid bara målad väv. En kort period bodde jag där det var tapet på väggen, helt nytapetserat och vi bodde inte kvar så länge så jag såg inte hur det blev efter ett tag. Köket såg likadant ut ungefär och den bit som var tapetserad motsvarar den till vänster i bild. 
    Finns bara en urusel fläkt här så jag tänkte att den blev flottig..
    Jaha...
  • La Lola
    pigglet skrev 2014-06-29 22:09:08 följande:

"Alla" har väl tapeter i köket? Jag har då aldrig haft väv?

Nä väv har jag bara stött på i ett förråd som användes som rum o jag har bott i typ 17 olika bostäder sen jag flyttade hemifrån...
  • Almare

Jag har tapet över hela diskbänksväggen, även mot spisen där en 50 cm hög glasskiva tjänar som stänkskydd och den håller sig fin och fräsch. Den har suttit uppe i 4,5 år nu och har inte en endaste fläck eller någon läskig beläggning.

Där du har markerat borde det inte vara någon fara alls.

• SupersurasunkSara
    Almare skrev 2014-07-08 17:23:23 följande:

Jag har tapet över hela diskbänksväggen, även mot spisen där en 50 cm hög glasskiva tjänar som stänkskydd och den håller sig fin och fräsch. Den har suttit uppe i 4,5 år nu och har inte en endaste fläck eller någon läskig beläggning.

Där du har markerat borde det inte vara någon fara alls.

Tack
Svar på tråden Tapet i kök, blir det flottigt?