• Mammatill2prinsessor

ni som fått tid för bedömning för ingångsättning?

Hej! Är i vecka 38 nu, går in i vecka 39 på torsdag.. Har fått en tid på sjukhuset för ställningstagande om igångsättning på Tisdag den 8/7. Ca 1 vecka kvar. Har inte blivit igångsatt med någon av mina andra två barn. Jag blir nervös för athoppas verkligen att det är moget och att de finns plats på förlossningen så att det går att sätta igång samma dag isf.. Funderar så på hur hela processen går till och hur stor chansen är att det är moget och inte.. Vi längtar verkligen efter våran lilla bebis nu ☺

• Svar på tråden ni som fått tid för bedömning för ingångsättning?
  • Flisan79

Varför ska du sättas igång och när i förhållande till bf är de andra barnen födda?

• Hoppfull84

är bebisen fixerad? tror inte de sätter igång tidigare om bebisen inte sjunkit ner, då brukar de hellre vänta nån vecka till.

vi fick ok vid bedömningen i v 40+0, bebis var då fixerad sedan en vecka tillbaka och tappen var mjuk samt öppen 2cm, vi fick då komma in morgonen därpå, alltså inte samma dag. vet inte vad som är vanligast.

vad är anledningen till igångsättning? det kan ju spela in också om det är av humanitära skäl, eller medicinska

• Flisan79

Jag sattes igång när jag var 3 cm öppen och tappen var utplånad. Detta för att få en så naturlig igångsättning som möjligt. Det räckte då med att ta hål på hinnorna.

Jag gick på kontroller från v 37 och v 39+2 (tror jag) så var jag redo. Då fick jag sättas igång redan samma dag några timmar senare.

• hysteria

Jag kom in vid 9 på morgonen, tappen var hård och helt bibehållen.Fick gel vid 11 och fick kraftiga värkar redan efter en halvtimme, dottern föddes tre timmar senare. Var beredd på en lång utdragenförlossning, Men blev positivt överraskad

Svar på tråden ni som fått tid för bedömning för ingångsättning?