• StinaochPer

    Min dotter...

    Hejsan allihopa!

    Jag har en funderare som jag tänkte dela med mig av. Det är så att min 13 åriga dotter vill prova en ny stil som tomboy eller goth. ska jag låta henne prova? Det finns en galleria inte så långt härifrån som vi ska till snart, ska jag uppmuntra henne att kolla i de lite mer ''gothstaljade'' butikerna? Hon är ganska blyg för att fråga själv. Sen kan vi ta en titt på killavdelningen också :-/. Eller vad tycker ni? Ska hon förbli som ''alla andra'' eller ska hon få vara precis som hon vill? Jag vet bara inte...

  • Svar på tråden Min dotter...
  • Erikanfors

    Låt henne pröva på olika stillar och sådant om hon känner för det:) Det är ju i den åldern man försöker hitta sig själv och förstå vem man är och det finns ju inget annat sätt för dom att göra det utan att få pröva sig fram!  Har själv en 13 åriga dotter här hemma som börjat pröva sig fram i olika frisyrer och stillar! Lycka till:)

  • Cheriiie

    Njae, jag hade inte velat att min dotter började prova på en sån extrem stil. Brukar oftast bli mer och mer extremt och dessutom har de har en speciell livsstil. Jag hade INTE uppmuntrat min dotter till detta.

  • Stårschan

    Vad har du för argument för att hon INTE skulle få prova? Kläder måste hon ju ha oavsett. Varför inte låta henne klä sig i sådant som hon trivs i? Tonåren är tillräckligt jobbiga ändå. Smälter man inte in bland de "vanliga" One Direction-och-smink-tjejerna kan det vara skönare att stå ut helt.

  • SIN74

    Vilken härlig förälder som är så lyhörd och tar in fastän barnet inte säger något. 
    Bara det att du kommer att föreslå att ni kan titta i dessa affärer kommer att vara uppskattat. 
    Jag kan fortfarande minnas hur det var under denna period och hade jag så bara tittat på denna stil hade jag fått en utskällning. 

    Kanske kan ni hitta något tillsammans som blir "lagom". 

    Hoppas att ni får en härlig shoppingstund tillsammans!

Svar på tråden Min dotter...