Vad tycker ni om folk som gör slut via SMS?
Som rubriken lyder.
Som rubriken lyder.
Fega kräk.
Men man kan bli glad att man blir av med idioten.
Värdigt och respektingivande
Mitt ex gjorde Slut via MSN 4 dagar innan julafton. Vi hade varit tillsammans i 8 månader. Otroligt fegt gjort och han är 6 år äldre än mig.
Omoget. Fegt, Larvigt. Men skönt att bli av med en "sån" person isf. Måste ju tänka positivt. :)
Praktiskt....blir inte mindre slut för den sakens skull
Jag anser att det inte finns något rätt eller fel sätt att göra slut på.
Man gör slut på det sätt man själv finner bäst lämpligt.
Tycker att det är otroligt fegt!
Spelar väl ingen roll? Om man ändå inte vill diskutera det liksom.
Jag sökte avsluta över telefon en gång just för att slippa konfronteras men nej det gick inte för sig, IRL gällde.
Generellt sett så tycker jag att man tar det ansikte mot ansikte, men det kan faktiskt finnas tillfällen när man inte kan eller vågar träffa den man skall göra slut med.
Är personen klängig och har svårt att acceptera att förhållande är över ser jag göra slut via sms som ett bra sätt.
Snopet. Men om personen inte vill prata och föredrar det, så vad gör man?
I en hyfsat "normal" relation tycker jag att det är crap. Om den ena parten är klängig på gränsen till psykotisk, våldsbenägen eller på annat sätt omöjlig gör för ett normalt avslut, så tycker jag att det är helt okej.
Helt okej tycker jag.
Det värsta är de som bara ignorerar, inte svarar på sms eller telefonen, undviker eller bara förvinner.
Dessa idioter slösar bara med den andres tid som tror att de är ihop tills de inser den bistra sanningen.
Det beror på vad det är för förhållande. Är man kk behöver man inte göra slut eftersom det inte finns några krav.
Har man ett riktigt förhållande är det annorlunda.
Jag gjorde slut via sms en gång, kände inte att han var värd bättre efter allt han hade gjort mot mig under dom två åren vi var ihop.
Respektlöst mot honom? Inte ett dugg om man jämför hur han behandlat mig.
Jag gjorde slut via sms, eftersom jag fick reda på (tack vare hans frus sms till mig) att han fortfarande är gift. Varför jag gjorde slut via sms? Låt mig fundera lite, yes för att han för 5:e gången lämnat mig för att vara med sin fru. Jag har varit gravid vid den tiden och hade gärna pratat med honom ansikte mot ansikte typ, men fick aldrig den chansen.