uglygodcilla81 skrev 2014-07-01 20:39:58 följande:
Sen vet man ju om att man lyckats med två graviditeter o mår bra efteråt. Vem vet hur man mår efter tredje?
Vi hade också en ettåring och en treåring när jag blev gravid för några mån sen. Till synes friska. Nu är lillebror sjuk. Känner mig dock ännu mer sugen på bebis för det! Graviditeten känns skitjobbig, men tänk: en liten till att älska :) (o bråka med... ;)
Usch, hoppas allt går bra med lillebror och lycka till med nya bebisen!
Myrongen skrev 2014-07-01 23:16:35 följande:
Att få tre är en MYCKET större omställning än när tvåan kommer! Två barn är en baggis om man är två föräldrar, man kan ta en var. Att ex ta en tur på stan själv med två funkar bra. Om ettan rymmer kan man lyfta tvåan och springa efter. Med tre uppstår helt nya situationer som är logistiskt jobbiga: Ettan drar till höger, tvåan till vänster och trean skiter i brallan typ. Fajtas två är det lätt löst, fajtas samma två när de fått ett syskon kan man ge sig fan på att det inträffar samtidigt som lillebror snubblar och slår i skallen :D
Behöver jag nämna större bil och boende?
Så glöm "hur stor skillnad kan det vara med en trea?!"
Men bli inte avskräckt. Tre är mer jobb men också mer kul! Och så kan man köpa set med t-shirt och keps i rött/blått/grönt och leka att de är Knattarna :D
Det precis "det där" som gör att jag/vi tvekar :)
uglygodcilla81 skrev 2014-07-02 09:22:22 följande:
Vi har också tänkt så, större bil o boende... Men så tänkte vi att äsch, nu har vi gett oss in o leken, ska man ha ett bekvämt och enkelt liv så avstår man från barn helt och hållet istället :)
Hehe, bra inställning! :)
Kina79 skrev 2014-07-02 11:40:28 följande:
För mig fanns inga alternativ, jag var inte klar efter två barn.
De två äldsta tjejerna har 2 år och 2 månader mellan,
Sen kom lillasyster nät de precis fyllt 6 och 4.
Nu är vår familj komplett
Mannen min var 42 när yngsta föddes, han kände att det var gränsfall. Jag var 31.
Åh, vad roligt att höra! :)