• Jag8710

    Hjälp med min dotter! :(

    Jag vet snart inte vad jag ska göra. Jag har en dotter på snart 8 år (om ca vecka) och jag blir galen. Jag älskar henne nåt så otroligt men jag vet inte vad som händer med henne. Ska försöka göra det så kort som möjligt. Jag o hennes pappa bor inte tillsammans och jag har en ny sambo sen dottern var liten. Hon är hos sin bio pappa varannan vecka för mer kan han inte ha henne då han jobbar samt bor hos sin mamma som har ms och är blind.
    Men i alla fall så dottern lyssnar ingenting på vad jag säger. Det kan Vara en sån sak som en komplimang eller att jag säger till henne om hon gör något hon inte får. Det är värre än att prata med en vägg. Det bara går förbi henne och sedan 2 se senare gör hon samma sak igen. Precis som att hon inte hört :( Det är skit jobbigt. Vi har provat gå till psykolog men han var inte bra samt att hon precis med några få marginaler klarade av 1:an. Hon har stora koncentration svårigheter och vi ska göra en utredning på henne till hösten om det inte har blivit bättre. Funderar på att ringa vårdcentralen redan nu o se om dom kan hjälpa mig.

    Det jag ville med de här är att jag undrar om de är någon mer som har det likadant och i fall ni har nåt tips? Kanske ska till lägga att hon är precis likadan hemma hos sin far. Vi får helt enkelt ingen kontakt. Och hon har ett väldigt hett humör också. Så snälla kom med tips. För jah blir knäpp.


  • Svar på tråden Hjälp med min dotter! :(
  • Stårschan

    En fundering bara - har ni kollat dotterns hörsel?

  • Angels

    Har det alltid varit såhär eller är det något som kommit med åren? Att jag undrar är för att min mamma höll på att bli knäpp på mig när jag var i den åldern, ingenting fungerade, men det gick över. Kanske hon är som jag var och att det går över?

  • Jag8710

    Jag hoppas verkligen de går över. För man blir verkligen knäpp. Det har kommit dom senaste åren.

  • RocketAnnie

    Oj, känner igen det där. Vår dotter är precis likadan och hon är oxå 8 år. Jag kan bli galen på henne. Som igår hade hon lekt med kompis efter fritids. Och när hon kom hem fick vi knappt komma in i hennes rum. Hon skrek och var allmänt otrevlig. Tog ifrån henne hennes nintendospel som hon satt med för tillfället. Oj oj oj jag tror hela kvarteret hörde henne skrika. Efter ett par timmar hade hon lugnat ner sig. Men ibland när man försöker prata med henne är det som det bara passerar henne. Hon verkar inte lyssna heller vad man säger. Och frågar man igen om hon hört vad man sa blir hon bara arg.
    Jag HOPPAS ju att det har ngt med åldern men ibland funderar man på om man ska kolla med Vc/Bc.

Svar på tråden Hjälp med min dotter! :(