Jag har ångest varje dag och ingenting hjälper :(
Jag är en tjej som lever med svår ångest nästan varje dag och ingenting hjälper. Jag har nu ätit Mirtazapin 30 mg i 2 månader lite drygt, i början tyckte jag att de hjälpte men både igår och idag har ångesten varit hemsk. Och med ångesten kommer också tankar om att jag inte vill leva. Jag känner mig ångestfull, orolig, rädd för allt jag ska göra, darrig, konstig smak i munnen m.m.
Jag förstår inte varför jag har ångest, har haft en bra uppväxt, har en bra sambo, söt dotter, jag borde egentligen må bra. Jag har alltid varit en orolig och lite rädd person i hela mitt liv.
Problemet är att ingenting verkar hjälpa. Jag har testat SSRI men tyckte bara att de gjorde ångesten värre. Fick då heller inte något lugnande att ta när jag satte in dom. Dessutom dödar de chansen till att få orgasm vilket ger mig bara ännu mer ångest.
Läkaren har skrivit ut Atarax, som jag har tagit och det hjälper inte mycket. Läkaren skrev nu sist ut Oxascand, som jag inte vågat ta, är livrädd för att bli beroende. Men samtidigt så kanske det är min sista utväg, men om inte de hjälper? Vad finns det då kvar att testa liksom?
Börjar bli desperat, orkar inte leva ett liv med bara massa ångest. Väntar också på att få börja i KBT, men det kan ju ta tid.
Någon som känner igen sig? Finns det något som kan hjälpa?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-01 12:04
Vill tillägga att jag också haft stora problem med tvångstankar utöver ångesten, ibland har de varit sjukt jobbiga att stå emot. Mot dom hjälper Mirtazapin bra.