• Anonym (arbetslös?)

Fråga om fp och inget fast jobb.

Hej. Det är såhär att jag är föräldraledig just nu. Mitt senaste längre vikariat avslutade jag 2009 då mitt äldsta barn föddes. Sen dess har jag varit föräldraledig, varit sjukskriven för graviditetsbesvär och springvickat lite. Jag har inte varit arbetslös då jag fortfarande har fp-dagar kvar och ej är anmäld på arbetsförmedlingen. Jag har haft min förra arbetsgivare kvar som arbetsgivare i mina uppgifter på fk och kryssat i att jag inte är arbetslös då jag ej anser att jag är det då jag är fl. Nu ville då fk jag skulle fylla i nya uppgifter om jag är arbetslös eller när löneavtal är påskrivet. Hur ska jag skriva då? Jag har ju inte haft anställning sen 200908 men har ju inte varit arbetslös alls då jag tagit ut fp och skyddat min sgi sen dess.

• Svar på tråden Fråga om fp och inget fast jobb.
  • Försäkringskassan

Hej!

Generellt ska man ange den faktiska sysselsättningen till Försäkringskassan när man gör en ansökan.

Här på Familjeliv kan vi bara svara på allmänna frågor då vi inte har tillgång till enskilda ärenden. För att få ett korrekt svar behöver du kontakta vårt Kundcenter på 0771-524 524.

Hälsningar

Doris, handläggare

Svar på tråden Fråga om fp och inget fast jobb.