• mellimalli

Mobilt bredband? HJÄLP TACK!

Hej. Är riktigt lack på comhem. Vårat modem funngerar inte och det tar en v att fixa :S behöver bredband nu!

Hittade dock en comviq surfsticka 1550 i ett skåp. Har installerat den osv men den vill inte fungera.. Funderar på om man ska köpa refill eftersom den antagligen är slut. När man tr på connect så står det "You can't connect before register an avalible nerwork" ??? Vad menas?

Någon som har haft en sån?

En fråga till.. Jag spelar onlinespel typ som world of warcraft och tänkte om jag köper refill kommer det att fungera då?

• Svar på tråden Mobilt bredband? HJÄLP TACK!
  • Jossofräs

Stickan får ingen signal mot nätverket, det kan bero på många olika saker. Troligt kan vara att den saknar SIM-kort alternativt att SIM-kortet som sitter i är trasigt.

Mobila bredband har ganska osäkra uppkopplingar, typ som det internet som finns på din telefon. Jag skulle inte rekommendera World of Warcraft på ett mobilt bredband, det kommer lagga i instanser och raider. Funkar om du bara ska springa och questa tex.

Testa använd din telefon som WiFi hotspot istället för att ha en surfsticka, det är billigare. Fast din dator kanske inte har trådlöst nätverk?

• mellimalli

Tack för ditt svar! Måste jag köpa ett nytt simkort isåfall? Räcker det med att fylla på med ny surf?

• PlayWood

Om det är en 3G sticka kan det va jävligt (omöjligt) att spela wow eller nåt annat onlinespel som kräver bra ping. (fungerar bra med 4G)

och för det andra kan stickan vara "låst" till simkortet som är i?

Svar på tråden Mobilt bredband? HJÄLP TACK!