• Mjölk är nyttigt

Vad tjänar en barnskötare på förskola?

Ja det är det jag undrar...=)

• Svar på tråden Vad tjänar en barnskötare på förskola?
  • En helt vanlig mamma

beror pa kommun o erfarenhet antar jag...

• Jennie Brunflo

Det beror helt på vilken kommun det är och hur många år man jobbat.

• Nätverkspappan

Hör med ditt fackförbund! De har statistik för det.
    Är du inte ansluten till ett fackförbund hör med arbetsgivarepartens sida.. De har oxå statistik för det...

// U

• nattinattio

runt 13 000 - 17000,-
    beror som sagt hur många år man jobbat, vilken utbildning man har , å hur bra man är på att förhandla lönen (på många ställen kan du påverka lite i din lön)

• Elinore

hej

jag kan bara svara för mig sälv... är inte utbildan barnskötare (är kock i vanliga fall) men jag vikarierar på en förskola lite då och då....(i mina lönepapper står det dock fs-lärare, men det är nog sak samma..) jag har iaf drygt 90 kronor i timmen... utan sem ersättning medräknat..för då blir det typ 115 :-/Timme

(jag jobbar i Uddevalla)

• elliis

Jag jobbar som springvikarie på förskolor då får jag 95 kr. i timmen..

• Nätverkspappan

95:-/tim med eller utan semesterersättning??
    Har du behörighet??

En barnskötare med behörighet bör ligga omkring 100-110 :-/tim inkl semesterersättning
    En äldre över 35 år ännu högre.....

//P

• Lola Jämtland

Jag har 92,12 i timmen...ca 10 års erfarenhet.

Men kolla på www.ams.se o sök under Yrke/studier så får du fram en medellön har jag för mig...

• elliis

Nätverkspappan:
    Det är utan semesterersättning.

• Hannamia

I vår kommun är lägstalönen 16100:- i månaden.

• Jennie med ie

hannamia, får man fråga vilken kommun det är? Så hög lägstalön har knappt högskoleutbildade förskollärare här...

• Nätverkspappan

ellis

oki, semersterersättning är 12% som du lägger på timlönen. Har du inte fått det tidigare är det läge att kontrollera vad som står i ditt anställningsavtal om det är inkl eller ej....Många retroaktiva pengar blir det kanske annars......

Har man månadslön får du semesterersättningen antingen en gång om året i klumpsumma eller direkt efter den månaden som du har haft semester.

Vissa arbetsplatser kan man även ha ett s.k hopptillägg en liten summa för att man inte går på samma tjänst varje dag...Men det är sällsynt.... Ob-tillägg får man oxå ta hänsyn till... en del arbetar på "nattis"

Lycka till

// P

Svar på tråden Vad tjänar en barnskötare på förskola?