• Anonym (Fundersam)

Strunta i smärta efter skrapning? Komplikationer?

Efter ett konstaterat MA i vecka 10 (fostret vecka 7) så fick jag komma in på skrapning i fredags. Det gick bra bortsett från att jag vaknade med extrema smärtor i livmodern och fick ligga kvar ett par timmar för övervakning och få morfin för smärtorna ...

Sedan har allt gått väldigt bra (jag menar fysiskt då), slutade blöda dagen efter och har bara lite bruna flytningar - behöver inget mensskydd. Har inte tagit det superlugnt, utan gått ganska mycket under helgen. Men sen nu så utförde jag hushållsarbete igår (dammsugning å hela rubbet) å började få ont när jag lyfte saker eller böjde mig ned. Var lite öm men kändes ok när jag slutade. Idag så bar jag två stora tunga tvättkassar samt böjde mig upp å ned flera ggr när jag skulle tvätta å då började det igen ... Å nu släpper det liksom inte heller lika fort.

Jag har också svettats extrema mängder, alltså dyngsur genom kläderna, men har ingen feber men är snäppet varmare än vanligt (ligger på 37.3, brukar ha 36,9 typ).

Jag är ganska dålig på att ta det lugnt så jag behöver liksom få lite bekräftelse på att jag kan fortsätta köra (har tom sagt att jag ska in å jobba nu imorgon fast jag haft ont) eller om det kanske är värt att ta det lugnt? Kan man dra på sig några komplikationer?

• Svar på tråden Strunta i smärta efter skrapning? Komplikationer?
  • Anonym (cc)

Jag kan säga såhär... du ska vara glad om du inte lyckats slita sönder livmodern eftersom du kört på så hårt...
    Tycker att du ska ta dig in och kontrollera sen faktiskt lyssna på läkaren som säger att man ska ta det jävligt lugnt upp till 1 vecka och att det kan ta upp till 4-6 veckor att läka helt...

• Gweny

Det är klart man kan få komplikationer efteråt, du ska nog kolla upp det. får man mycket smärta, feber eller vad det verkar stora blödningar, ska man iallafall in och kolla upp det. Kan ju bli infektion också.

Jag gjorde det förra tisdagen och var sen hemma resten av veckan och tog det lugnt och vilade mycket. Blödde bara lite dagen efter och fick ta värkttabletter bara samma dag det var gjort. sen har det varit bra, men har ändå tagit det lugnt.

Svar på tråden Strunta i smärta efter skrapning? Komplikationer?