• Anonym (Total makeover)

Hur blir man snygg?

I oktober ska jag möta min f.d pojkvän som var otrogen och lämnade mig för två år sedan. Jag var tokkär och ville inget annat än få tillbaka honom. (läs: jag tiggde att han skulle vara med mig). Dum. Kär och bortgjord. Trånande. Ensam.

Har av och till mått pyton sedan det tog slut, jag flyttade tillbaka till min hemstad med upptäckte att inga vänner fanns kvar där i princip. Jag har suttit hemma, gråtit, gått upp massor och åter massor - och då var jag ganska tjock redan innan. Håret är tunt, obefintlig solbränna osv. Jag är m.a.o. inte vacker nu.

Sedan i våras har jag gått till en psykolog och nu mår jag mycket bättre och har sakta tagit itu med mitt liv. I höst ska jag plugga min drömutbildning, jag har nya vänner osv. MEN jag vet att jag ska möta honom igen, på ett bröllop en gemensam vän har. Och på en fjortis nivå har jag nu bestämt mig: Jag ska vara en helt ny människa. Jag ska bli snygg. 

Ge mig tips nu. Träna, äta rätt, vitaminer för håret? Mer? Boosta mig, han ska få se vad han missade... .-D För sen är jag klar med honom, jag har gett honom tillräckligt med tid och tårar.

Hjälp!!!

• Svar på tråden Hur blir man snygg?
  • Anonym (?)
    Anonym (Total makeover) skrev 2014-07-01 18:01:17 följande:

I oktober ska jag möta min f.d pojkvän som var otrogen och lämnade mig för två år sedan. Jag var tokkär och ville inget annat än få tillbaka honom. (läs: jag tiggde att han skulle vara med mig). Dum. Kär och bortgjord. Trånande. Ensam.

Har av och till mått pyton sedan det tog slut, jag flyttade tillbaka till min hemstad med upptäckte att inga vänner fanns kvar där i princip. Jag har suttit hemma, gråtit, gått upp massor och åter massor - och då var jag ganska tjock redan innan. Håret är tunt, obefintlig solbränna osv. Jag är m.a.o. inte vacker nu.

Sedan i våras har jag gått till en psykolog och nu mår jag mycket bättre och har sakta tagit itu med mitt liv. I höst ska jag plugga min drömutbildning, jag har nya vänner osv. MEN jag vet att jag ska möta honom igen, på ett bröllop en gemensam vän har. Och på en fjortis nivå har jag nu bestämt mig: Jag ska vara en helt ny människa. Jag ska bli snygg. 

Ge mig tips nu. Träna, äta rätt, vitaminer för håret? Mer? Boosta mig, han ska få se vad han missade... .-D För sen är jag klar med honom, jag har gett honom tillräckligt med tid och tårar.

Hjälp!!!

Nä, 14is eller ej.. Jag tycker du släpper det där och tänker bara på dig! 

Skit i honom och avboka bröllopet är mitt tips. Du blir vacker då du mår bra
    Anonym (?) skrev 2014-07-01 18:04:17 följande:
    Nä, 14is eller ej.. Jag tycker du släpper det där och tänker bara på dig! 

Skit i honom och avboka bröllopet är mitt tips. Du blir vacker då du mår bra
    Det är en mycket nära vän som gifter sig och mitt ex är släkt till honom. Så nej, jag vill gå på bröllopet. Till och med min psykolog tycker det är bra att få ett sånt avslut. Jag får bli "klar". Jag får säga adjö och visa att jag är starkare än någonsin. Så jag vill det. Ett sätt att gå vidare för mig.
  • Nyfiken gul

ät vettig mat som då innehåller allt du behöver, fibrer, vitaminer, mineraler.  Varierad kost helt enkelt. 

Gå till en frisör som kan tipsa dig om bra produkter för håret och du kan klippa dig i en klädsam frisyr. 

Skippa alkohol och nikotin helt. 

När det sen gäller klädsel inför bröllopet så skulle jag gå ut i en boutique och få hjälp med rätt passform på kläder , be dom ta dina mått och få rätt kläder som passar din kroppsform. Hur dyr o snygg klänningen än är på galgen ,  passar den inte din kroppsform så gör den inte och du blir inte snygg...  Så INGA klädinköp från nätet!  Köp kläder du provar på plats. 

Använd skor du kan gå i. Skippa vulgoskorna och satsa istället på fotriktiga skor som får dig att känna dig säker o snygg och inte nån vingelpelle i dyra märkespumps på 12 cm du inte klarar av.  Kan man gå i skorna är man också snygg. 

Smink kanske du kan själv? Finns bra hjälpfilmer på youtube där man visar grundsminkning och festsminkning som du kan träna på själv.  Vågar du inte, be om hjälp! 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Förstår inte

Träna så du mår bra och kanske går ner i vikt om du behöver.
    Klipp topparna med jämna och täta mellanrum.
    Kanske tona håret i någon fin färg.
    Ha på dig kläder du trivs i och är fin i.
    Kanske få hjälp med sminkningen och håret samma dag som bröllopet.

Framför allt - ha en attityd av att du mår bra! Inte på något sätt stroppig...

• Anonym (bra råd)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-01 18:08:46 följande:

ät vettig mat som då innehåller allt du behöver, fibrer, vitaminer, mineraler.  Varierad kost helt enkelt. 

Gå till en frisör som kan tipsa dig om bra produkter för håret och du kan klippa dig i en klädsam frisyr. 

Skippa alkohol och nikotin helt. 

När det sen gäller klädsel inför bröllopet så skulle jag gå ut i en boutique och få hjälp med rätt passform på kläder , be dom ta dina mått och få rätt kläder som passar din kroppsform. Hur dyr o snygg klänningen än är på galgen ,  passar den inte din kroppsform så gör den inte och du blir inte snygg...  Så INGA klädinköp från nätet!  Köp kläder du provar på plats. 

Använd skor du kan gå i. Skippa vulgoskorna och satsa istället på fotriktiga skor som får dig att känna dig säker o snygg och inte nån vingelpelle i dyra märkespumps på 12 cm du inte klarar av.  Kan man gå i skorna är man också snygg. 

Smink kanske du kan själv? Finns bra hjälpfilmer på youtube där man visar grundsminkning och festsminkning som du kan träna på själv.  Vågar du inte, be om hjälp! 

Oj vilka bra råd och tips! Har inget att tillägga. Men kör hårt TS och lycka till :)

Tack för svaren. Ja, kläderna är nog viktigare än man tänkt på. Och smink är jag halvdålig på, visst finns det affärer där man kan testa/lära sig?

• mjb88

Du kan
    1. Träna och ät riktigt bra så du kan gå ner i vikt.
    2. Åk på en solresa veckan innan eller kanske lite solarie eller en spraytan (prova isåfall flera veckor innan så du ser att det blir bra på dig), behöver inte vara jätteobrun men lite färg är väldigt fint
    3. Gör en hårförlängning hos en duktig frisör, låt de slinga el dylikt också
    4. Få brynen fixade av ngn professionell, det gör stor skillnad.
    5. Fina fixade naglar på händer (kör på klassisk och inte vulgär a la fransk dåligt gjord manikyr) och fötter.
    6. RÖK inte, drick inte alkohol!!
    7. Drick mycket vatten och var utomhus minst 1-2 timmar varje dag.
    8. Få hjälp med riktigt snygga kläder
    9. Få ditt smink och frisyr fixat, kan du inte sminka ordentligt så är det mycket bättre att gå till någon än att ens försöka!
    10. Ha återfuktad hy!!! Torr hy ser grå ut

• Mamori

Hur lång tid är det till bröllopet? Solig Jag tycker att det låter superbra att få ett sånt avslut!

Mamori skrev 2014-07-01 18:39:26 följande:
    Hur lång tid är det till bröllopet? Solig Jag tycker att det låter superbra att få ett sånt avslut!
    Mitten på oktober. Inte tid nog för att gå ner tillräckligt, men ändå tid för att se fräschare ut. Jag har levt under isen länge nog nu, känns så skönt att äntligen vara tillbaka. Och detta är ett avslut för mig. .-)
  • Anonym (N)

Du fick jättebra råd.

Men ha gärna en liten sprayflaska med dig med evian i och spraya på ditt ansikte ofta.

Svar på tråden Hur blir man snygg?