• Tésan

    Ni som fått MA

    När kom mensen tillbaka? Fick MA i v19 och fick hjälp att föda ut honom 6:e Maj.
    Men har ännu inte sett skymten av mens. Kan något blivit knas?


    puss & kram
  • Svar på tråden Ni som fått MA
  • Vivi01

    Beklagar er förlust. Fick också MA i v.19 :(
    Jag blödde i sammanlagt i 6 veckor efter "förlossningen" men märkte av att sista veckan av dom 6 kom mensen. För då forsa det ut blod. detta gjorde det pga att jag hade rester kvar av moderkakan i livmodern. Fick göra ett VUL och läkaren sa att det mycket riktigt var en mens eftersom det fanns nya äggblåsor i äggledaren.
    Sedan dess har mensen kommit regelbundet (28 dagar)
    Läkaren sa att skulle inte mensen komma igång och vara regelbunden skulle man kontakta sin BM så att man fick hormonsprutor som hjälpte till att styra mensen. Det kan ju vara en idé om du är orolig att något är knas med ägglossningen? Har du fått göra ett återbesök för att kolla livmodern?

  • Haja

    Jag är också orolig. Fick MA i v. 16 i slutet av mars och fortfarande ingen mens. De andra gångerna jag haft sent MF/MA har mensen kommit direkt eller så har jag blivit gravid direkt utan mens. Ska ringa gyn på måndag men de har väl semesterstängt... :(

  • Haja

    4,5 månader här och ingen mens. Har varit till gynekolog 2 ggr och tagit prover som visade sig normala. Har en ny tid nästa vecka, får se vad de säger då. Tärande är det.

Svar på tråden Ni som fått MA