Blir aggressiv runt mitt barn
Hej allihopa.
Jag är för tillfället pappaledig (har varit ledig sen november), och även fast det såklart är jättehärligt att få vara med mitt barn så är det också otroligt utmattande. Mitt barn blir lätt gnällig och famning på eftermiddagen runt 16-tiden. Detta gör det svårt för mig att göra saker som behöver göras. Laga mat får jag göra med en arm, vilket har satt stark stress på min kropp. Ibland kan jag roa barnet men ibland är hen mer eller mindre otröstlig.
Jag blir stressad och ledsen när det här händer och resultatet blir att jag blir väldigt frustrerad och det byggs upp en enorm energi inom mig som jag måste släppa ut. Jag har slagit i dörrar, kastat fjärkontroller mot väggen, sparkat på saker och ibland även slagit mig själv i frustration. Jag har ALDRIG slagit mitt barn, men jag har varit "lockad", fast jag har alltid lyckats hindra mig. Men energin måste komma ut så jag inte fullkomligt exploderar.
Jag skriver här för jag vill se om det finns andra som befinner sig i samma situation? Jag har hört att föräldrar har aldrig varit så arga, trötta och frustrerade i sina liv som när de varit just småbarnsföräldrar.
Jag har sökt hjälp för min aggression för jag vill inte att mitt barn ska vara rädd för mig eller att jag en dag kommer att explodera och slå mitt barn. Om jag gjorde det skulle jag aldrig förlåta mig själv.