Jag älskar honom så mycket att jag måste låta honom gå
Jag och min sambo har varit tillsammans i tre år nu. Våran relation har varit mycket upp och ner, väldigt präglad av min osäkerhet där jag inte hittat mig själv och inte haft insikt i hur jag betett mig gentemot honom. Jag har två förhållanden sedan tidigare som också gick i kras för att jag var så osäker.
Nu vill han göra slut. Jag också i ärlighetens namn. Mest för jag skäms över hur jag betett mig och för att jag inser att jag aldrig någonsin kan reparera allt det vackra jag förstört. Jag ser hur mycket han tycker om mig när jag är en glad och säker tjej, jag ger honom något då. Den sidan har blivit mer och mer mitt nya jag men än är jag inte där, men nu är det försent. Han vill lämna. Jag frågade honom tre gånger om han var säker, ja blev svaret varje gång.
Han sa "Jag kommer aldrig göra dig lycklig och du kommer aldrig göra mig lycklig"
Jag måste nu, trots att jag älskar honom av hela min kropp, lämna honom just för att jag älskar honom så mycket. Jag kan inte stå i vägen för hans lycka något mer. Jag måste göra rätt för mig gentemot honom, för en sista gång.
Men hur lämnar man någon man älskar? Hur lämnar man den finaste mannen i världen som inte gjort annat än att visa respekt och ödmjukhet? Det gör så ont. Jag hatar mig själv för att jag gjorde fel så många gånger.
Min historia skiljer sig inte ifrån många andras men lik förbannat är det hjärtekrossande. Det går liksom inte vara stark och förståndig att göra det enda rätta när hela ens hjärta skriker nej.
Någon som är i samma situation? Vi kanske kan peppa varandra eller bara dela varandras historia.