Panik!! Stopp i avloppen för jämnan!
Hej igen. Jag är tillbaka med fortsatta avloppsproblem. I min tidigare tråd beskrev jag hur jag 2 gånger fick stopp i toaletten. Första stoppet var 24 mars, andra 3 april.
Efter det har jag fått två stopp till! Det tidigare minns jag inte vad det var som orsakade det, antagligen toabesök, men nu idag hade jag bara kissat (spolat) och sen duschat. När jag hade duschat färdigt var det översvämning i badrummet och vattnet gick upp i alla fall 2 cm längs väggarna. Vad tusan!
De första två gångerna var det tydligen olika vaktmästare som fixade avloppen, men nu senast ringde de in en riktig firma. Vaktmästaren knackade på min dörr och undrade hur det egentligen stod till med mina rör, jag svarade med att det undrade jag med. Då sa han att han skulle ringa in en firma så de fick sig en ordentlig titt. Det gick bra, men nu är problemet tillbaka igen!
Hur kan det bli stopp så här många gånger så här tätt? Ärligt. När jag går på toa får jag först uträtta det jag ska. Spola. Sen bruka papper. Sen spola igen. Det ska inte vara så. Det ÄR inte så på någon annan toalett jag går på! Det är så genant att behöva ringa om och om igen om detta. Undrar om det ligger en död hamster eller något nere i rören. Det här är ju galet.