• Anonym (Jenny)

Ont i käken (under örat)

Jag har idag haft besvär med värk från käken, under örat där käken liksom "viker av". Ibland strålar det ner lite grann. Det känns som det sliter i musklerna.
    Det är inte en konstant smärta, den kommer lite då och då, mest när jag äter. Nu när det inte gör ont känner jag ett tryck inne där. Det är ömt om jag trycker där.

Vad kan det här bero på?

Jag googlade lite men jag gnisslar inte med tänderna och har inte ätit något svårtuggat på sistone.

Kan detta vara relaterat till förkylningen som jag haft? har dock bara hosta kvar nu.

Tack för svar

• Svar på tråden Ont i käken (under örat)
  • Anonym (?)

Svullen och öm lymfkörtel?

• Chockocola

Visdomstand som vill bort?

• Anonym (hm)

tandabcess kanske? men då krävs det att det är en varböld på käkbenet.

• Anonym (Jenny)

Jag känner ingen skillnad mellan ställena på båda sidorna, alltså ingen knöl. Att det är en visdomstand... det kanske det är, svårt för mig att veta.

Just nu hoppas jag att det bara var något tillfälligt, det kanske försvinner snart. Om det inte försvinner så får jag nog se efter vad det beror på.

Tack för era svar :)

• Anonym (hm)

Man kan få tillfälliga besvär om man utsatts för värmeväxling typ att du en sommardag suttit i bilen med kall AC riktad mot huvudet och sedan in och ut ur bilen. En del kan få värk av det.

• Chockocola
    Anonym (Jenny) skrev 2014-07-03 07:46:19 följande:
    Jag känner ingen skillnad mellan ställena på båda sidorna, alltså ingen knöl. Att det är en visdomstand... det kanske det är, svårt för mig att veta. Just nu hoppas jag att det bara var något tillfälligt, det kanske försvinner snart. Om det inte försvinner så får jag nog se efter vad det beror på. Tack för era svar :)

Man kan få ont i hela huvet av en visdomstand. Väldigt diffust. På mej är det lite konstigt, jag får ont i en tand ett par dagar, ( är tandläkarrädd) sen går det över, och när jag väl går till tandläkaren så har tanden dött... Och man får rotfylla, inte kul, och dyrt. Så gå o kolla innan det är försent. Hade skiiitont i en tand en gång. Gick till tandläkaren för en annan tand. Då undrade tandläkaren vad jag hade på kinden. Som en stor finne som det kom var ur 💀 Då var det en fistel, som fick fixas 👹👺 Så gå och kolla för säkerhets skull.
Svar på tråden Ont i käken (under örat)