ang linser o solarium
hejsan kan man sola solarium emd linser i?
e medbjuden på dte imon o vill bara veta om jag kan ha dem i eller inte.
hejsan kan man sola solarium emd linser i?
e medbjuden på dte imon o vill bara veta om jag kan ha dem i eller inte.
Nix, du ska plocka ur dem!
tackar de e ju lite dumt om man legat där o de fastnar eller något vet ju inte vad som kan hända
haft linser sen ja var 15... O solat lika länge. Har aldrig plockat ur mina linser då... Aldrig hört innan att man ska göra.. men men..
Jag har oxå haft linser sedan jag var 15 år... Dvs 14 år linsanvändande varje dag
!
Jag har INTE plockat ut mina linser när jag solat solarium... Men jag brukar ha ögondroppar med så att jag inte blir torr!
okej de kan inte smälta eller så?
Hmm.. jag har alltid plockat ut mina.. men det låter ju egentligen som en myt! =)
jag vet att förr så kunde man inte svetsa om man hade linserna i.. men idag vet man att det är säkrare till och med att ha linser när man svetsar..
Det kanske är samma sak med solarium.. Ring Synsam! =)
Tror du kommer få olika svar här hela tiden. Men ja prata med min granne som jobbar med linser.. o hon sa att man kan sola med linser. Du ska ju ha såna ögonskydd (eller vad man ska kalla de) på ögonen ändå...
Annars får du ringa din optiker som ovan skrev.
nennie... Jag lovar att de inte smälter... ja har tom solat flera års tid med linser o utan såna skydd för ögonen. O mina linser har inte smält. Så jäkla varmt är de banne mig inte =)
Nej, smälter kommer de inte att göra
Men det är både strörre infektionsrisk, särskilt om du inte har egna ögonskydd utan anv dem som ligger i solariet samt att det troligen kommer att bli torrt i ögonen. Så jag rek. att plocka ur dem.
Jag ringde min optiker angående denna frågan för flera årsedan.. han skrattade bara åt att jag hört att de kunde smälta o fastna o allt man hör hela tiden.. det är skitsnack och en massa myter.. det som möjligtvis händer är att du blir torr i ögonen..
Som sagt, det värsta som kan hända är att dina ögon blir torra men ta med linsvätska & skölj linserna efter solningen om du vill - eller köp ögondroppar på synsam eller apoteket!
Har aldrig tagit ut mina och har aldrig fått några problem heller...
Ok, jag kör absolut inte efter regelboken men jag solar MED linser och UTAN ögonskydd. Jag har aldrig haft några bekymmer med linserna.
tackar för alla svar=)
tackar för alla svar=)