• Anonym (Skype?)

Är Skype helt gratis och anonymt?

Japp som fråga lyder, är Skype helt gratis och anonymt? Någon som vet?

• Svar på tråden Är Skype helt gratis och anonymt?
  • Anonym (Skype?)

Har bara en iPad, men det funkar väl för videosamtal oxå?

• Anonym (Skype?)

Tack för tipset. Men kan du förklara som om jag vore fem år. Hur får man sitt skypenr? Röstmedelanden? Skypewifi? Wifi har jag ju här hemmet? Gahhhh fattar inget👺💀 Har laddat ner Skype på paddan nu iaf👍

• athanatos

Det beror lite på i båda fallen.

Gratis är det om du ringer andra som har ett skypekonto. Men ringer du med dit skypekonto till vanliga telefoner så kostar det. Det kan också kosta att ringa andra skypekonton tror jag om du använder skype i din mobiltelefon.

Anonym är du både ja och nej, du behöver inte skriva in ditt namn när du registrerar ett konto och den du ringer dig ser ingen annan information än det du har skrivit in själv. Dock så använder du ditt ip-nummer så om du gör något brottsligt så kan självklart ditt samtal spåras.

• Anonym (Skype?)
    athanatos skrev 2014-07-03 00:46:23 följande:
    Det beror lite på i båda fallen. Gratis är det om du ringer andra som har ett skypekonto. Men ringer du med dit skypekonto till vanliga telefoner så kostar det. Det kan också kosta att ringa andra skypekonton tror jag om du använder skype i din mobiltelefon. Anonym är du både ja och nej, du behöver inte skriva in ditt namn när du registrerar ett konto och den du ringer dig ser ingen annan information än det du har skrivit in själv. Dock så använder du ditt ip-nummer så om du gör något brottsligt så kan självklart ditt samtal spåras.

Tack för info. Tänkte bara ringa andra med Skype. Men hur får jag mitt skypenr? Och röstmeddelanden testade jag med det som var automatiskt på sidan. Har registrerat mej med fakenamn så där är jag anonym. Och något brottsligt har jag inte tänkt att göra:) Har ju reg på paddan så det måste väl gå på mitt eget wi-fi hör hemma? "En som inget fattar"
  • athanatos
    Anonym (Skype?) skrev 2014-07-03 01:01:12 följande:

Tack för info. Tänkte bara ringa andra med Skype. Men hur får jag mitt skypenr? Och röstmeddelanden testade jag med det som var automatiskt på sidan. Har registrerat mej med fakenamn så där är jag anonym. Och något brottsligt har jag inte tänkt att göra:) Har ju reg på paddan så det måste väl gå på mitt eget wi-fi hör hemma? "En som inget fattar"
    Jo precis du kopplar upp dig på ditt vanliga internet hemma, inget konstigt.
    Något nummer har du inte på skype (du kan ha om du betalar för då kan du göra så att folk kan ringa till ditt skype med sina vanliga telefoner men det tror jag nite du behöver bry dig om nu) utan man använder sitt skypenamn.
    Man lägger till folk i sin kontaktlista genom att söka på deras skypenamn. Sedan när de finns i din lista kan du chatta,ringa och ha videosamtal med dom.
  • Anonym (Skype?)
    athanatos skrev 2014-07-03 01:03:27 följande:
    Jo precis du kopplar upp dig på ditt vanliga internet hemma, inget konstigt. Något nummer har du inte på skype (du kan ha om du betalar för då kan du göra så att folk kan ringa till ditt skype med sina vanliga telefoner men det tror jag nite du behöver bry dig om nu) utan man använder sitt skypenamn. Man lägger till folk i sin kontaktlista genom att söka på deras skypenamn. Sedan när de finns i din lista kan du chatta,ringa och ha videosamtal med dom.

Tack🌺
  • Anonym (Underligt)

fHur gör jag ör att logga ut från min skypeprofil från min dator?
    Har två profiler men jag fattar inte vart jag loggar ut för att gå in på det andra??
    Jag ser ingen utloggningsknapp.

Svar på tråden Är Skype helt gratis och anonymt?