• jagärjagvemärdu

Tycker du det är okej om din partner åker på festsemester?

Vad tycker ni? Både tjejer och killar får svara. Skriv gärna om er partner är man/kvinna, ålder på er och hur länge ni varit tillsammans.

La till Annat eftersom många brukar sakna det alternativet!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du det är okej om din partner åker på festsemester?
  • LillGris

Nu är han inte en partyprisse men det skulle han väl få om han ville. Så länge han berättade det inne så jag kunde planera med barn osv, hade varit lite knöligt om han spontanbokade en resa utan förvarning :p vi är 28 (jag) och 31 (han)

• Stårschan

Som "festresa" antar jag att du menar en resa med kompisar för att umgås och ha kul, där det också är sannolikt att man dricker sprit och blir bakis.

Ja, det är helt OK, men inte längre än en weekendresa. Skulle han vilja ge sig ut på en tvåveckors charterresa till Kos utan mig och barnen skulle jag INTE tycka att det var OK. Men det är ju en rent hypotetisk fråga eftersom han ändå inte har vänner som skulle ge sig ut på sådant.

• jagärjagvemärdu

Visste att jag glömt något, barn så klart! Har själv inga så tänkte inte på det. Berätta gärna det med :) 

Om vi säger en veckas semester, till en uppenbar festort (tänk Ibiza, Alanya, Ayia Napa osv.), hade det varit okej? 

• Stårschan

Nja, allt beror ju på omständigheterna. Jag VET ju att han inte är road av att släntra från bar till bar och dricka sprit dagarna i ända, så jag skulle ju inte känna mig orolig för att han skulle hålla på med dumheter. (Kort sagt - han skulle inte klara av att åka på den typen av klassisk suparresa även om han i rent studiesyfte hade gett sig tusan på att han ville.) Det jag skulle ha invändningar mot är att lägga så många semesterdagar på att göra något utan familjen. Ska han ta fem dagar semester utan oss, så ska det vara en väldigt speciell resa för att jag inte ska bli sur. Till exempel att han blivit bjuden på en veckas studiebesök hos NASA, eller liknande.

• Cornellia

Ja givetvis. Om han vill på något sådant så är det för mig en självklarhet att ställa upp så han kan åka.

Det bygger givetvis på att han ställer upp på mig på samma sätt om jag vill något.
    Sen ska det givetvis passa med resten av familjen, men det mesta brukar ju gå att lösa.

Vi är 31 år gamla, har varit tillsammans i 14 år och har en 2,5 åring hemma.

• IsDimma

Det gör han väl delvis ibland. I år ska han på en weekend i Dannmark med sitt herrgäng och en del festande blir det säkert. Men inte så mycket.

Själv tänker jag tillbringa den helgen med mina föräldrar och min bror i mammas sommarstuga

Svar på tråden Tycker du det är okej om din partner åker på festsemester?