• LillaIF

Sjukling på semestern

Brottas med ett dilemma behöver lite input. Har en 17 månaders som är febrig (ca 38) och väldigt snuvig, första dagen idag. I morgon åker vi på semester. Är tänkt att vi på söndag ska gå på djurpark. Funderar nu över om det är fel att åka när barnet är sjukt? Resan dit tar några timmar så i morgon gör vi ett stopp hos släktingar och sover kvar, och lördagen går till restid och installera oss på boendet. Så jag tycker egentligen att fredag och lördag också blir relativt lugna dagar med mycket vila i bilen, (barnet gillar att åka bil och har inga problem att sova i bil) Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sjukling på semestern
  • pluvdo

Jag ser inga problem med det i alla fall. Är man snuvig så är det ju jobbigt att ligga ner, så ifall barnet kan sitta och sova i bilen när ni åker och så så är väl det bara bra tänker jag. Sedan så får man väl anta att ni hoppar över djurparken på söndag ifall barnet har feber eller så, men är han/hon bara snuvig så är det knappast något att sitta hemma för.

• LillaIF

Bra då resonerar jag inte fel. Jag sömnen blir ju väldigt störd nu pga snoret så jag hoppas att några timmars bilfärd kan vara skönt för den lille. Självklart, skulle febern sitta i på söndag så får vi hitta något annat att roa oss med.

• Stårschan

Jag hade helt klart åkt och hoppats på att febern gått över ganska snabbt. Det kan nog rentav vara lättare för barnet att få sitta i bilen och slumra, än att försöka göra det i sängen hemma.

• Hoppfull84

jag hade nog också åkt, MEN jag hade såklart kollat med släktingarna först att det äk att komma och övernatta med ett febrigt barn. det är ju stor risk att övriga i huset smittas, så kanske kolla upp alternativ övernattning så de inte känner sig tvingade att säga ja.

• LillaIF

Släktingarna är ok med det så det är lugnt. Skönt att fler resonerar som jag gällande bilfärden.

Svar på tråden Sjukling på semestern