Egoistisk mamma?
För ca två veckor sedan så var vi på familjerätten efter en jobbig separation. Vissa av er har läst mina tidigare inlägg och andra inte.
Vi separerade för snart 4 veckor sedan. Under denna tid så har pappan träffat sin dotter en gång och istället tagit ledigt från jobbet nästan hela denna tid för att umgås med sin nya flickvän.
Där planerades att pappan skulle börja med umgänge på dagarna och sedan nån övernattning eller två tills nästa möte.
Jag jobbar inom vården och som de flesta säkert vet så är de obekväma arbetstider. Speciellt som ensam förälder så blir de extra jobbigt.
Pappan vet detta men istället för att han ska erbjuda sig att passa dottern så har min familj fått ställa upp varje dag.
Förra helgen skulle pappan ha dottern fredag till lördag men kontaktade aldrig mig ang hämtning och så. Vilket resulterade i att jag fick ställa in mina planer.
Nu på lördag så är de planerat att han ska ha henne igen men de är torsdag idag men han har fortfarande inte hört av sig. Enligt mig är det inte min uppgift att jaga honom hela tiden. Men enligt familjerätten är jag bara egoist när jag håller på så.
Han kämpar för att få varannan vecka men enligt mig så verkar han ju inte redo att ha henne alls eftersom han inte ens hör av sig till mig ang umgänge. Hans anledning att inte kontakta mig är att han inte vill ha någon kontakt med mig. Vi är vuxna människor med ett barn tillsammans.. tycker snarare att han beter sig som ett barn i detta.
Har jag rätt eller är jag helt blåst som tycker såhär?