• Mormor67

Uppfostran

Har några bekanta som har problem med att dottern på drygt tre år kissar på sig.
    Undrar nu om det kan bero på att flickan, när hon inte lyder, får sitta i barnvagnen som "straff". Flickan har väldigt svårt för att lyssna o lyda föräldrarna, är verkligen ett "jobbigt" barn. kan hitta på de mest tokiga saker..
    Föräldrarna har varit på Vc för kisseriet o flickan har ätit penicillin i minst två omgångar.eftersom det var bakterier i urinet (tror jag).
    Undrar över detta med att som "straff" få sitta i barnvagnen?
    Jag själv tycker att det är hårt att göra så, men vad kan man istället ta till, när barnen inte lyssnar alls?? Man bör ju heller inte bara låta det hela fortgå, att ens barn gör precis vad den vill!!? Eller?
    Undrande bekant

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-03 22:19
    "Kisseriet" beror alltså inte på barnvagnsplaceringen, utan flickan har problem det urineringen. Äter inte penicillin numera, men hon visar med ansiktet att det gör ont när hon håller sig från att kissa i byxorna.. Det kommer alltid lite skvättar i byxorna. När hon väl kissar på toaletten, kommer bara lite kiss, hörs på skvalandet att det är små mängder. På natten har hon blöja.
    Däremot så funderar jag på hur man kan göra, istället för denna "hänvisning" till barnvagnen? Det är jobbigt för föräldrarna att ha ett barn som vägrar att lyssna,
    men det är säkert lika besvärligt för barnet!

• Svar på tråden Uppfostran
  • MxMeNow

Vi har alltid pratat med barnen i den åldern, när de blivit äldre har de blivit skickade till sina rum i extrema fall. Att flickan kissar på sig har förmodligen inget med barnvagnen att göra. Hon är kanske stressad/nervös?

• Zuzanne

Man kan ju inte straffa ett barn som kissar på sig! Själv kissade jag på mig rätt länge, det slutade strax efter att min far dog. Jag blev väl så lättad att jag kunde leva normalt. Måna barn som kissar på sig gör det för att dem mår dåligt psykiskt, tex en jobbig situation hemma. Att dem bestraffar barnet tyder på att det inte står rätt till.

• MxMeNow
    Zuzanne skrev 2014-07-03 18:44:27 följande:
    Man kan ju inte straffa ett barn som kissar på sig! Själv kissade jag på mig rätt länge, det slutade strax efter att min far dog. Jag blev väl så lättad att jag kunde leva normalt. Måna barn som kissar på sig gör det för att dem mår dåligt psykiskt, tex en jobbig situation hemma. Att dem bestraffar barnet tyder på att det inte står rätt till.

Jag förstod det inte som att de straffade barnet för att det kissade på sig utan som att TS misstänkte att barnet kissade på sig som följd,av bestraffningen. Men jag kan ha fattat fel.
  • Zuzanne
    MxMeNow skrev 2014-07-03 18:50:15 följande:

Jag förstod det inte som att de straffade barnet för att det kissade på sig utan som att TS misstänkte att barnet kissade på sig som följd,av bestraffningen. Men jag kan ha fattat fel.
    Ts får nog förtydliga, då vi tolkade samma text helt olika.
  • MxMeNow
    Zuzanne skrev 2014-07-03 18:56:55 följande:
    Ts får nog förtydliga, då vi tolkade samma text helt olika.

Svar på tråden Uppfostran