• ingendukänner

Facebook skapar ångest

Usch får sån enorm ångest när jag läser Facebook hur alla man känner skaffar barn, egna hus och bra utbildning osv man känner sig totalt värdelös och som att aöla andra har det mycket bättre.

just nu längtrar jag så mkt eftet eget hus men vi måste spara i massa år till till kontant insatsen.
    Bara ser hur mina vänner gör så fint o renoverar o gör riktiga hem till sin familj. Vi får hyra ett hus i super dåligt skick invändigt går ju inte o fixa fint inuti när det är fläckar på tapetetna.
    och jag har sån ångest o oro o rastlös het när jag vet att bi en dag kommer flytta kan lixom inte njuta i stunden o leva nu o blir stressas att jag inte kan det

vill inte att livet ska gå så fort samtidigt som jag vill ha ett hus nu:, (

• Svar på tråden Facebook skapar ångest
  • Eisa

Att jämföra sin egen livsväg med andras livsväg = ett olyckligt liv.

Du måste sluta med det. Du kommer annars när du fått ditt hus jämföra om något annat. Man ska aldrig aldrig jämföra.

• Mia70Mia
    Jag har fått min diagnos. Det har jag också fått. Då vill dom inte har med mig att göra då när jag har fått detta.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 15:11:51 följande:
    Jag har fått min diagnos. Det har jag också fått. Då vill dom inte har med mig att göra då när jag har fått detta.
    ... schizofreni?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Yohan

Alla gör olika val i livet och olika prioriteringar, och alla har olika omständigheter som påverkar hur man bor och lever. Det går inte att jämföra, lägg ner det och gläds åt dina vänner när det går bra för dem. De har säkert sina problem de också, men det ser du kanske inte på facebook.

• nanneN

Lycka mäts inte i hur fint hus man har.

• ölburk2
    nanneN skrev 2014-07-04 15:17:16 följande:

Lycka mäts inte i hur fint hus man har.

Dock går det inte att komma ifrån att en bra ekonomi ger en ökad trygghet.

Förhållanden spricker ofta av dålig ekonomi och/eller dålig sex.., kan man undvika att dessa två saker är ett problem i ett förhållande, ja då har man stora chanser att få ett långt å lyckligt liv/förhållande...
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • nanneN
    ölburk2 skrev 2014-07-04 15:23:50 följande:

Förhållanden spricker ofta av dålig ekonomi och/eller dålig sex.., kan man undvika att dessa två saker är ett problem i ett förhållande, ja då har man stora chanser att få ett långt å lyckligt liv/förhållande...
    Och vad har detta med fint hus att göra?
  • Mia70Mia
    nanneN skrev 2014-07-04 15:28:10 följande:

Ingonera!
  • athanatos
    ölburk2 skrev 2014-07-04 15:23:50 följande:

Källa?
  • nanneN
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 15:31:17 följande:

Ingonera!
    Förlåt?
  • athanatos
    nanneN skrev 2014-07-04 15:39:46 följande:
    Förlåt?
    Personen skrev antagligen i fel tråd.
  • ölburk2
    nanneN skrev 2014-07-04 15:28:10 följande:
    TS hänvisar till sin ekonomi, så det har allt med ett fint hus att göra = dålig ekonomi = inget fint hus..
  • Mia70Mia

JAG ÄR HÖG PÅ ANTIDEPPRESIVT!

JAG ERKÄNNER DETTA OCH INSTÄMMER!

PÅ HEDER OCH SAMVET!

SKRIVER PÅ! MIA70MIA!

HAR ÄTTIT DETTA MEDEL I MÅNGA ÅR: BÖRJA PÅ 90 - TALET!

PÅ ANTIDEPPRESIVT MEDEL!

FÖR JAG ÄR SJUK! VISA RESPEKT OCH HÄNSYN!

JAG MÅR JÄVLIG DÅLIG! FATTA NI!

ANNAST HAR JAG VÄL INTE SKRIVET DET HÄR!

JAG ÄR FAKTISK SJUK MEN DET FATTA DU/NI VÄL INTE!

NÅGOT SOM ÄR OKLART ELLER!?

OM NI INTE TROR PÅ MIG!

TAR KONTAKT MED MIN LÄKARE DÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TACK I FÖRHAND!

SKÄRPNING TACK!

• nanneN
    ölburk2 skrev 2014-07-04 15:47:54 följande:
    TS hänvisar till sin ekonomi, så det har allt med ett fint hus att göra = dålig ekonomi = inget fint hus..
    God ekonomi är att ha mindre utgifter än inkomster.
    Man kan mycket väl leva i ett billigt hus eller en lägenhet och ändå ha väldigt god ekonomi eftersom man lever efter sina tillgångar.

Dålig ekonomi är att ha större utgifter än inkomster.
    Risken är väl snarare större att dom som bor i fina hus och har miljonskulder lider av dålig ekonomi, så enligt ditt eget resonemang så är risken för skilsmässa större ju finare hus man har.
  • ölburk2
    nanneN skrev 2014-07-04 15:50:53 följande:
    God ekonomi är att ha mindre utgifter än inkomster.
    Man kan mycket väl leva i ett billigt hus eller en lägenhet och ändå ha väldigt god ekonomi eftersom man lever efter sina tillgångar.

Dålig ekonomi är att ha större utgifter än inkomster.
    Risken är väl snarare större att dom som bor i fina hus och har miljonskulder lider av dålig ekonomi, så enligt ditt eget resonemang så är risken för skilsmässa större ju finare hus man har.
    Troligen har du rätt ang skilsmässa å fint hus.., det gäller att anpassa sin ekonomi, så att det "fina huset" inte slukar alla pengar å därmed orsakar slitningar i förhållandet.., bättre då att välja ett lite mindre fint hus, å sen kunna sova gott om nätterna.., gärna då efter en stunds bra sex
Svar på tråden Facebook skapar ångest