• Anonym (kliar!)

Någon som haft fotsvamp?

I natt har jag vaknat flera ggr pga att det kliar så jag blir galen!

Trodde att det var myggbett och tror väl fortfarande men eftersom kliandet inte går över vad jag än gör så spånar jag om det kan vara något annat. (VC har inte öppet än)

Men kan fotsvamp komma från en dag till en annan utan att man märkt av något alls innan? Jag är alltid känslig mot myggbett och det kliar så jag vet inte vad, men det brukar gå över om jag tar på salubrin tex. Dock inte nu.

Hela dagen igår jobbade jag vilket innebär strumpor och skor på, skorna var av träskotyp, såna man ofta har i vården tex.
    Det kliade under dagen men det bar lite körigt då vi var en man kort så jag hade inte riktigt tid att bry mig men väl hemma och jag tog av mig skor och strumpor så poff! Kliandet eskalerade i megafart och jag la inte märke till om det var 'bulor' efter bett överallt och under natten har jag kliat sönder mig totalt så nu känner jag inget direkt utan det är avskavd hud och sår. Men kliar gör det fortfarande.

• Svar på tråden Någon som haft fotsvamp?
  • Kattmalva

Min sambo hade fotsvamp men det syntes tydligt för fotnaglarna var alldeles buckliga och fula. Inget kliande.
    Jag tror du kan ha kvalster i sängen. De bits när de blir för många. Dammsug madrass och se till att inte täcket ligger kvar och håller nattvärmen efter att du stigit upp. Jag fick röda bett på vaderna som kliade. Det är ju inget farligt bara lite läskigt när man tänker att man har ett eget zoo i sängen (å då menar jag inte gubben, haha). 
    Lycka till!

• Anonym (kliar!)
    Kattmalva skrev 2014-07-04 07:13:18 följande:

Min sambo hade fotsvamp men det syntes tydligt för fotnaglarna var alldeles buckliga och fula. Inget kliande.
    Jag tror du kan ha kvalster i sängen. De bits när de blir för många. Dammsug madrass och se till att inte täcket ligger kvar och håller nattvärmen efter att du stigit upp. Jag fick röda bett på vaderna som kliade. Det är ju inget farligt bara lite läskigt när man tänker att man har ett eget zoo i sängen (å då menar jag inte gubben, haha). 
    Lycka till!

Tack för svaret. Men detta kom ju när jag kom hem, tog av mig strumpor och skor direkt Var inte i sängen alls då.
Svar på tråden Någon som haft fotsvamp?