• L i n n

Hur får jag bort avlagringar i toaletten?

Ser inte så jävla fräscht ut så nu måste jag ha massa husmorstips!
    Har googlat mig fram till ättika, funkar det verkligen?
    Vill inte hålla på att testa en massa saker som INTE funkar.
    Och..hur får man bort vattnet i toaletten så man kan hälla i ättikan?

• Svar på tråden Hur får jag bort avlagringar i toaletten?
  • Annelie 76

Vattnet får du bort genom att putta ut det med toaborsten. Man får inte bort allt men det mesta. Har du ättika hemma är det ju bara att prova, det är ju inget som skadar toaletten.

• viseversa

Men du häller ju ättikan I vattnet. Och låter det stå över natten sen spola som vanligt!

• WilliamsMom

Mitt ex hade en så grymt äcklig toalett. Alltså den var helt brun av typ rost och äckelavlagringar. Han körde ner en slipmaskin och slipade bort allt. Det funkade. Dock såg han inte till att hålla efter, så nu är det lika jävla äckligt igen, men nu när jag inte bor där längre så bryr han sig typ inte. Den mannen behöver en kvinna i sitt hem, det är en sak som är säker. ;)

• UniqueSnowflake

Va? Du får aldrig bort vattnet snälla nån. Köp Tomik. Det funkar. T o m i kröken.

(.^_^.)
  • Gizmo
    UniqueSnowflake skrev 2014-07-04 10:29:25 följande:
    Va? Du får aldrig bort vattnet snälla nån. Köp Tomik. Det funkar. T o m i kröken.
    Javisst ja, det är ju så medlet heter. Det är toppen!
  • Mandel

Den mindre miljövänliga varianten är att hälla klorin i toan med vattnet och sedan låta det stå gärna över en dag eller så.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Fobiker

Jag rekommenderar Hessa Kalkbort. Köpte mitt på ICA, men det finns lite varstans. Det är rena dundermedlet mot bruna/gula kalkavlagringar. Se till att tömma skålen på så mycket vatten som möjligt, medlet verkar bättre då. Häll sedan i så att det täcker avlagringarna och låt stå över natten. Beroende på hur illa stolen ser ut kan det behöva upprepas ett par gånger. Men rent blir det. En gammal toastol som hade ett tjockt lager avlagringar upp till vattenytan och som jag trodde var bortom all räddning såg i princip helt ren ut efter några behandlingar.  

• L i n n
    Fobiker skrev 2014-07-04 15:05:22 följande:

Jag rekommenderar Hessa Kalkbort. Köpte mitt på ICA, men det finns lite varstans. Det är rena dundermedlet mot bruna/gula kalkavlagringar. Se till att tömma skålen på så mycket vatten som möjligt, medlet verkar bättre då. Häll sedan i så att det täcker avlagringarna och låt stå över natten. Beroende på hur illa stolen ser ut kan det behöva upprepas ett par gånger. Men rent blir det. En gammal toastol som hade ett tjockt lager avlagringar upp till vattenytan och som jag trodde var bortom all räddning såg i princip helt ren ut efter några behandlingar.  

Ska kolla om jag hittar det för ättika verkar inte bita alls...
  • Aikido
    L i n n skrev 2014-07-04 16:09:28 följande:
    Ska kolla om jag hittar det för ättika verkar inte bita alls...
    Prova bakpulver. Spola. Häll i pulver. Låt stå någon timme. Skura.
Svar på tråden Hur får jag bort avlagringar i toaletten?