• Anonym (blä)

Någon som använt Vårtfri under graviditeten??

Någon som använt vårtfri eller annat vårtmedel under graviditeten? Har fått på på två av mina fingrar och några pyttesmå i handflatan.. Har aldrig haft detta förut. Känns inte kul att hålla sin nyfödda bebis och vara full av vårtor

Men jag är väldigt skeptiskt till att använda medlet tyvärr... Nu har jag köpt det för 299:- och det skall ju vara ok, men vissa skriver att allt vårtmedel skall undvikas under graviditet.

Vad hade ni gjort? Är i v.39....

• Svar på tråden Någon som använt Vårtfri under graviditeten??
  • Grappa

Många blir ju hjälpta av nagellack. Pensla på genomskinligt nagellack regelbundet så kvävs vårtan. Eller googla på Zinkplåster, det har jag läst funkar.

• Anonym (Blä)
    Grappa skrev 2014-07-04 17:13:18 följande:

Många blir ju hjälpta av nagellack. Pensla på genomskinligt nagellack regelbundet så kvävs vårtan. Eller googla på Zinkplåster, det har jag läst funkar.

Yes jag kör nagellack nu! Det allra minsta synd bara direkt efter bad så de är skitsvåra att hitta, om det nu är vårtor.. Min son har på fötterna så han har väl pillat på dem och sedan hållt mig i händerna...
  • my1313

Det borde inte vara några problem att använda Vårtfri under graviditet - inget går ju ut i blodet utan du "skadar" ju bara vårtan och de ytliga blodkärlen runt den. 

Enligt tillverkaren finns inga kända risker med att använda Vårtfri vid graviditet. 

• Anonym (Blä)
    my1313 skrev 2014-07-04 19:35:14 följande:

Det borde inte vara några problem att använda Vårtfri under graviditet - inget går ju ut i blodet utan du "skadar" ju bara vårtan och de ytliga blodkärlen runt den. 

Enligt tillverkaren finns inga kända risker med att använda Vårtfri vid graviditet. 

Nä jag vet, men på andra sidor står det att det inte är forskat på. Är det ingen som använt det??
  • my1313

Det är inte forskat på detta eftersom det inte är något som kommer inte i kroppen och därmed inte intressant eftersom det inte KAN påverka fostret. 

• Anonym (Blä)
    my1313 skrev 2014-07-13 19:29:41 följande:

Det är inte forskat på detta eftersom det inte är något som kommer inte i kroppen och därmed inte intressant eftersom det inte KAN påverka fostret. 

Oki är du helt säker?
  • my1313

Ja, så länge du följer doseringsanvisningen och inte häller på hela flaskan alternativt häller medlet i ett öppet sår.

• Grappa
    Anonym (Blä) skrev 2014-07-04 19:30:31 följande:
    Yes jag kör nagellack nu! Det allra minsta synd bara direkt efter bad så de är skitsvåra att hitta, om det nu är vårtor.. Min son har på fötterna så han har väl pillat på dem och sedan hållt mig i händerna...
    Hur har det gått?
  • Anonym (Blä)
    Grappa skrev 2014-08-11 17:54:45 följande:
    Hur har det gått?
    Grejerna är fortfarande kvar ser ut som små genomskinliga blåsor nästan, vårtgården två ggr bara men det hände ingenting huden runt om gick sönder bara...
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Blä) skrev 2014-08-13 10:01:45 följande:
    Grejerna är fortfarande kvar ser ut som små genomskinliga blåsor nästan, vårtgården två ggr bara men det hände ingenting huden runt om gick sönder bara...
    Haha inte vårtgården, vårtfri skall det stå.
Svar på tråden Någon som använt Vårtfri under graviditeten??