• Anonym (ajaj)

Besvär med gaser?

Jag har problem med min mage. Inatt har jag haft väldigt ont av vad jag antar är gaser då jag känner mig spänd i magen. Sitter jag på toa kan det komma en liten fis, annars är de som att de är stopp.
    I vanliga fall har jag mest besvär med diarrer och bubblig mage, ungefär varannan/tredje dag. Däremellan är det ok. Är precis som att när jag har en jobbig dag så tömms allt (ursäkta beskrivningen) och sen är de lugnt.
    Vad kan man göra åt dessa "luftsmärtor" som jag antar att de är??
    Jobbigt som sjutton...

• Svar på tråden Besvär med gaser?
  • Unaangelita

Du är säkert känslig mot laktos. EXAKT sådär hade jag innan jag bytte ut allt mot laktosfritt.
    Att det inte är varje dag, varje gång man äter laktos är för att även laktosintoleranta klarar (de allra flesta men det finns ju alltid undantag) en liten mängd laktos varje dag.
    Prova äta laktosfritt i 2 veckor, blir det bättre så har du ju svaret, annars uppsök en läkare.
    Lycka till!

• Anonym (samma)

Har haft stora problem liknande dina hela mitt liv. Är bekräftat laktosintollerant och har även uteslutit gluten då jag hade diareer och mådde skiiit före de. Prövade på lchf och mår idag bättre än någonsin! Så laktosfri lchf var de som hjälpte mig. Lycka till, hoppas du hittar de som hjälper din mage

• Anonym (ajaj)

Är varken laktos- eller glutenintolerant...

Så tror inte det är de som är problemet tyvärr. :/

Svar på tråden Besvär med gaser?