• Lina1985

magknip + ersättning

Har en dotter på 3,5månad, som den senaste veckan har börjat äta mindre mängd ersättning vid varje måltid. Hon får NAN Pro 1 DHA. I regel äter hon 150ml/gång men nu ligger hon på 100 - 130ml/gång. Hon har haft magknip till o från den senaste veckan, kan det bero på ersättningen?

• Svar på tråden magknip + ersättning
  • Yngla

Kan bero på det. Kolla upp om det fortsätter. Kan ju vara laktosintolerans. Försök att alltid rapa efter varje gång hon ätit/druckit. De sägs nu för tiden att det inte behövs men oj vad det hjälpte min son mot magknip.

• Lina1985

Hon rapar alltid efter varje matning. Magknipen verkar vara över för denna gången, ibland blir hon glupsk när man ska mata henne så hon sväljer luft när hon ska suga tag om nappflaskan. Använder MAMSs nappflaskor

• Tokfrans

Tarmarna är ju inte helt rättade än heller så klart de va lite magknip, men de kan va ersättningen med, har ni testar nan sensitive? den funkar fint för min killes mage. han hade magknip sen födsel tills han va 3 månader, han är 5 månader idag.

Sen började lillen äta mindre när han tyckte hålet på nappen va för liten, har ni uppdaterat? vet dock inte vad ni använder för flaska men vissa kan man ju köpa större nappar till , till olika månader.

Prutar han mycket? tänkte om de kan va gaser med, eller kanske t.om en förkylning på gång? tänder? fas? Glad

ja de kan va mycket Tungan ute men ring bvc annars om ni oroar er väldigt mycket.

dessa underbara små liv, lär er prata så vi mammor kan göra de bra för er SoligHjärta

• Lina1985

Tror inte det är gaser, hon pruttar inte så mycket.

Ska se om sambon kan få tag i nan sensitive i affären idag. Tänkte även byta ut själva dinappen i nappflaskorna å se om hon äter bättre då.

• Tokfrans
    Lina1985 skrev 2014-07-06 15:03:25 följande:

Tror inte det är gaser, hon pruttar inte så mycket.

Ska se om sambon kan få tag i nan sensitive i affären idag. Tänkte även byta ut själva dinappen i nappflaskorna å se om hon äter bättre då.

ja testa på, ni märker ju om 1-2 veckor om de gjort susen riktigt ^^

Men sen har jag även hört att D-dropparna i oljeform kan ge magknip med. Eller har ni vattenbaserad? Glad
  • Tokfrans

men oj gud förlåt såg nu att jag skriver han när jag menar HON, jisses va hjärtsläpp man har idag, jäkla värme..förlåt mig! Obestämd

• Lina1985

Hehe lätt hänt

Vi har den oljebaserade varianten av D - droppar, fick dem av personalen på bvc. De vattenbaserade är kanske bättre?

• Tokfrans
    Lina1985 skrev 2014-07-06 18:10:34 följande:

Hehe lätt hänt

Vi har den oljebaserade varianten av D - droppar, fick dem av personalen på bvc. De vattenbaserade är kanske bättre?

jag byte aldrig hans, magknipet gick ju över när jag bytte ersättning.
    Men testa ersättningen först och sen om de inte funkar så kolla med bvc eller apoteket om vattenbaserade D-droppar, de skadar ju inte att testa Glad
Svar på tråden magknip + ersättning