Är min 11 månaders sen?
Min son har nyligen blivit 11 månader, och på alla andra verkar det som han är sen i sin utveckling..
Han är född 5 veckor för tidigt men det är inget som påverkar utvecklingen i den här åldern sa dom på BVC.
Han kryper över allt, ställer sig upp mot vissa saker och har börjat gå lite försiktigt utmed soffan. Han älskar att gå med sin gåvagn och att gå när vi håller honom i händerna, dock känns det väldigt långt kvar fram tills första egna stegen.
Han kan inte äta själv, inte plocka små bröstarvingar och in i munnen. Han får upp dom i handen ibland men leker med dom lite.
Han säger mamama och papapa men jag tror inte han menar det som mamma och pappa. Han har svårt att förstå nej eller aja, och kan inte klappa händerna.
Jag tycker själv att han är med och intresserad av allt och han älskar att krypa runt och utforska saker.
Men på 10 månaders kollen på BVC frågade hon om han säger ord, äter själv, står själv, klappar händerna och jag fick då svara nej på allt.
Mina vänner lägger ut bilder på sina 8 månaders där dom är "såå duktiga och kan prata och klappa händerna" och så vidare..
Nu är det bara 1 månad kvar till nästa BVC kontroll å han kan fortfarande inte det han skulle kunnat vid senaste å jag blir ju ledsen å irriterad på alla som undrar om han kan de å de å de..
Jag gillar ju honom precis som han är å tycker inte att han ska behöva kunna en massa sånt om han inte vill, men det tycker alla andra!
Jag leker å övar självklart med honom, har dock brutit benet nu och är lite rörelseförhindrad med pappa finns ju såklart också.
Blir så less på alla frågor hela tiden. Är min son verkligen så efter?