• charmig

Kompisar

Hej! Jag har en dotter på 5 år som leker med en kompis och så går dom ut och leker. Då kommer det 3 till tjejer som börjar att leka men då får inte min dotter vara med längre. Jag går då ut och pratar med dom att det är taskigt osv och hon får vara med. Men jag undrar om dom kanke inte ville leka med henne längre då kan jag väl inte tvinga som känner jag...det är liksom ett dilemma. Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Kompisar
  • MxMeNow

Oj, det där är svårt! Jag skulle prata med dem och säga att alla ska leka tillsammans annars får dottern och kompisen som var där först leka själva.

• charmig
    MxMeNow skrev 2014-07-06 13:02:11 följande:

Oj, det där är svårt! Jag skulle prata med dem och säga att alla ska leka tillsammans annars får dottern och kompisen som var där först leka själva.

ja det är svårt därför är det bra att ha folk att fråga om saker o ting tack för ditt svar
  • Luella

Prata med kompisen och med ditt barn. Har dom bestämt att dom ska leka så får dom tillsammans bestämma om de ska leka flera och då ska alla leka. Prata om att alla måste få vara med. Viktigt att barn lär sig att involvera alla i leken. Det sätter grunden inför framtiden och förebygger mobbing. I början kanske du får vara med och starta lekar och se till att alla har en roll och får vara med.

Svar på tråden Kompisar