Zoja skrev 2014-07-07 10:26:40 följande:
Jag har aldrig haft en Iphone. Det är folk runt omkring mig som alltid spräcker skärmen. Och det problemet har jag aldrig haft med något annat märke, och väldigt sällan sett någon med ett annat mobilmärke ha sönder sin skärm heller.
Anonym (iPhone) skrev 2014-07-06 23:31:22 följande:
Specialtillbehör för att ladda? Vad svamlar du i? Vad jag vet så följer det med laddkabel samt adapter då man köper den. Och en iphone är inte dyrare än vad senaste Galaxy s5 och htc one är. Jag har haft iphonemodellerna 3g, 3gs, 4, 4s samt en iphone 5. Har aldrig lyckats förstöra en enda display. Och hur kan du ens jämföra iphone med en xcover? En av de sämsta samsungmodeller jag sett. Om du jämför pris på iphone och en xcover så är ju prisskillnaden stor och det med all rätt. Jag kör just nu en Samsung galaxy Note 3 och den har inte heller en standardkontakt för laddning. Men den följde med vid köpet. Jag kommer gå tillbaka till iphone då 6an kommer. Klart bästa telefon jag använt.
Det är inte ett vanligt micro-usb uttag på Iphone, utan man behöver en speciell sladd. Dessutom behöver man olika sladdar till olika modeller.
Jag har inte jämfört varken priset eller prestandan på Xcover med en Iphone.. Var sjutton har du läst det?
Du skrev att du hatar iphone och skrev att du har en xcover nu så trodde jag att du jämförde telefonerna av egna erfarenheter. Men du skriver ju nu att du aldrig haft eniphone.
Och att det är olika sladdar stämmer ju bra. En kabel för dom gamla modellerna (3g,3gs,4,4s) och en för dom nyare (5,5s) Jag har en Samsung Galaxy Note 3 just nu och till den är det inte en microUSB heller. Men det spelar väl mindre roll vad det är för kontakt på telefonen. Det är väl bara att ha med sin laddare när man åker iväg istället för att förlita sig att nån annan har laddare med sig.
Och att skärmar går sönder tror jag mer är en handhavandefråga än att specifikt en viss modell skulle vara mer drabbad. Jag har tre st i min omgivning som går omkring med trasiga samsungskärmar. Själv har jag haft Nokia, Samsung, iPhone och Sony Xperia med touchskärmar men har aldrig lyckats förstöra någon.