• mawwliin

    Riklig blödning vid ägglossning!?

    har enligt en ägglossningsapp lagt in mina blödningar dom senaste 5 månaderna. Och genom att ha lite koll så har jag upptäckt att jag har en menscykel på allt mellan 30-35 dagar.

    Jag har aldrig haft riktig koll när jag har ägglossning, men om man går efter det mest vanliga (14 dagar) så borde jag ha haft ägglossning i går.

    Men till saken den 16 Juni fick jag min mens, den var inte som vanligt. Först sparsam för att sen bli riktigt riklig. Hade mensen i 7 dagar.

    Nu sen igår (5 juli) fick jag en blödning, mer likt mens än en mellanblödning eller nidblödning. Jag blöder fortfarande idag, väldigt rikligt! Har lite diffus värk i nedre del av magen, men inte riktigt som mensvärk. Hade sex dagen innan denna blödning kom.

    Kan det då redan vara mensen?! Eller kan det vara nidblödning eller mellanblödning? Eller är det ett VÄLDIGT VÄLDIGT tidigt missfall?

    För efter den skumma men sen förra månaden tog jag några test innan och efter mensen som visade negativt allihopa. Tog även ett test i morse för att se om det var något, och det var negativt det också.

    Är det någon som varit med om detta? Är orolig att det är något fel :"(

    Har fött ett barn tidigare om det är relevant.
    Hjälp?

  • Svar på tråden Riklig blödning vid ägglossning!?
  • Lufsen

    Hej,

    Lite sent svar på din fråga kanske, men för alla andra som nu läser detta och undrar.

    Fick missfall i början av november. Mensen kom tillbaka i mitten av december.

    Sedan tidigare vet jag att jag har ca 3 veckor från mensens första dag till ägglossning. Använda ägglossningstest denna gång och hade utslag exakt de två dagar som jag innan trodde.

    Har sedan en dag innan ÄL och fram till nu (3 dagarn efter ÄL) haft en lätt blödning.

    Har aldrig tidigare haft någon blödning vid ÄL, men läste om en kvinna som haft likadant efter sitt missfall, dvs blödning vid ÄL första eller andra efter missfallet.

    Så, kroppen påverkas av hormoner på olika sätt och när hormonerna kommer ur balans eller håller på att "återställa" sig så kan saker och ting bli lite annorlunda än tidigare. Efter en graviditet kan det hända att kroppen inte återgår till det som var normalt tidigare, utan saker och ting, tex mens och ägglossning ändrar sig och blir annorlunda.

Svar på tråden Riklig blödning vid ägglossning!?