• Minxx

Silikonglidmedel på silikonleksak

Jag har råkat använda silikonglidmedel på en silikonleksak och det går inte att få bort med tvål och vatten. Det ligger som en klibbig hinna på leksaken. Jag har också använt någon sorts leksaksrengöring. 
    Ska prova att koka. Är det någon som vet hur man gör för att få bort det?

• Svar på tråden Silikonglidmedel på silikonleksak
  • McStride

Det kan nog tyvärr vara kört, vissa silikonmaterial löses upp av glidmedel i silikon tyvärr.

• Noname00

Glidmedel ska väl inte innehålla sillikon utan vara vattenbaserat som är bättre för huden.

• Noname00
    intesomallaandra skrev 2014-07-10 12:41:48 följande:

Glidmedel av silikon kan skada sexleksaken för alltid. Prova lösa upp fettet med diskmedel.

Det är dessutom inte bra för fittan.
  • Minxx

Ok tack för tipsen! 
    Hm, är silikon dåligt för hud och fitta? Har inte hört det innan. Jag tycker att det är bättre än vattenbaserat för att det håller längre. Mina erfarenheter av vattenbaserat kommer iofs mest från ett som nog inte var av bästa kvalité och som hade blivit lite gammalt så kanske inte en helt rättvis bedömning av vattenbaserat. 

Jag använder silikonbaserat för analsex, tycker det funkar jättebra. 

• Kattpappa08

Den silikon som finns i glidmedel är inte farligt för kroppen men löser upp silikonleksaker.

• Anders 386

Föreslår kokosfett. Bättre glid och bättre smak och bättre pris än de glidmedel jag testat tidigare. Nyttigt för huden, dessutom funkar den lite svampdödande.
    Men det finns ett par nackdelar: 

Kan bli fläckar, men går iofs bort i tvätten

Ska enligt uppgift inte användas tillsammans med latexkondomer o latexleksaker. men jag vet inte om så många leksaker innehåller latex idag, det är väl mest silikon o "jelly" av olika slag?

Men som svar på TS fråga tror jag att det faktiskt kan vara kört, bara att handla nytt alltså..  Rynkar på näsan
  • Minxx
    Anders 386 skrev 2014-07-11 09:33:10 följande:

Föreslår kokosfett. Bättre glid och bättre smak och bättre pris än de glidmedel jag testat tidigare. Nyttigt för huden, dessutom funkar den lite svampdödande.
    Men det finns ett par nackdelar: 

Kan bli fläckar, men går iofs bort i tvätten

Ska enligt uppgift inte användas tillsammans med latexkondomer o latexleksaker. men jag vet inte om så många leksaker innehåller latex idag, det är väl mest silikon o "jelly" av olika slag?

Men som svar på TS fråga tror jag att det faktiskt kan vara kört, bara att handla nytt alltså..  Rynkar på näsan
    Intressant. Jag har använt kokos för hudvård, Funkar det för analsex? Det brukar smälta in i huden ganska fort. 
Svar på tråden Silikonglidmedel på silikonleksak