• Anonym (Cissi)

Köpa begagnad säng?

Jag och sambon är i behov av en ny säng. Vi har 20 000 kronor till detta men trots det vill killen köpa en begagnad säng för att spara pengar.
    Han tycker alltså att vi ska ha begagnade bäddmadrasser, resårmadrasser osv.
    Jag vill inte köpa säng begagnat. Visst sover jag i begagnade sängar på hotell, men hur ofta bor man på hotell egentligen och det är trots allt inte i ens hem.
    Hade du varit ok med en begagnad säng?

• Svar på tråden Köpa begagnad säng?
  • dvitamin

nej. säng är förslitningsvara + att jag hade tyckt det var äckligt... 

• Eleonor01

Sängram ok begagnat men inte madrasser. De e personliga å äckligt att köpa begagnade :/

• tuzzla

Känner en som köpte en begagnad säng. Med på köpet fick dom vägglöss!!!
    Så nej. Jag skulle inte köpa en begagnad madrass eller resårbotten, enbart sängram

• Anonym (Cissi)

Kan någon komma hit och förklara detta för min kille?

• Carr88j

Har man kommit överens om en summa som man har satt undan till säng så tycker ja att man ska köpa enn ny.. Sen behöver den inte kosta 20 000.. Ja å sambon hittade en för 10 000..210*210.. Ikea har billiga sängar... Tex.. Man behöver inte döna in i kungsängen eller sova å ta den dyraste bara för att., :)

• Whitetrash86

Ram hade jag kunnat köpt.

Hade ev. kunnat köpt resår om det var helt ny och oanvänd.. typ felköp eller något.

Men om ni ändå har lagt undan pengar till just säng så förstår jag inte problemet, sen behöver man ju inte köpa en säng för just 20 bara för att man har det, man kan lika gärna hitta en minst lika bra säng för 10...

• Anonym (Pedant)

Aldrig i livet att jag skulle köpa en begagnad säng! Möjligtvis sängramen, men inte madrasser. Usch vad äckligt. Guld i mun

• sommar2001

Absolut inte. Aldrig.. För det första har även sängar "bäst före datum" och det är viktigt att det blir rätt madrasser. Sen är det snuskigt att sova i begagnade sängar. Ok om det inte finns pengar, att man köper sängen begagnad och köper en ny bäddmadrass.. Skulle dock inte göra det själv.

• La Lola
    Anonym (Cissi) skrev 2014-07-08 10:15:40 följande:

Javisst. Sover i en sån varje natt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Aaa)

Men begagnad säng sover man väl i varje gång man sover på hotell? Och det är det ju många som gör emellanåt.

• Anonym (bättrebeg)

Jag skulle inte köpa begagnad bäddmadrass. Resårbotten till kontinentalsäng-absolut. Resårmadrass-kanske om den var nästan ny men de kan bli nedlegade ganska snabbt.

• cirkusmusen

Jag har inga problem med att få ärva sängar från familj, har min syrras gamla säng nu. Den var relativt ny. 

Men jag skulle nog inte kunna köpa en av någon jag inte känner.

• Liljekonvaljer
    Anonym (Cissi) skrev 2014-07-08 10:15:40 följande:

Jag och sambon är i behov av en ny säng. Vi har 20 000 kronor till detta men trots det vill killen köpa en begagnad säng för att spara pengar.

Han tycker alltså att vi ska ha begagnade bäddmadrasser, resårmadrasser osv.

Jag vill inte köpa säng begagnat. Visst sover jag i begagnade sängar på hotell, men hur ofta bor man på hotell egentligen och det är trots allt inte i ens hem.

Lös problemet genom att köpa billiga men nya.
  • Nenne666
    Anonym (Cissi) skrev 2014-07-08 10:42:50 följande:

Kan någon komma hit och förklara detta för min kille?

Be han söka på vägglöss. Det är inte helt ovanligt att dom sprids genom begagnade möbler, bland annat.
Svar på tråden Köpa begagnad säng?