För det första så är det bara Hm av alla klädkedjor jag varit på som har byxor med storlekar som heter 48, 50, 54 och liknande eller M L XL å så, alla andra ställen jag varit på har mått som 33/36 etc... eller enbart midjemått som 34, 36 eller så.
Problemet med hms byxor blir således att har man långa ben men är smal i midjan så kan man inte köpa byxor däe för antingen så blir dom vra i midjan men för korta eller för stora men bra i längd.
Det är ett rent helvete att leta byxor på HM så jag har slutat försöka! Det skiljer inte bara med att det är ett annat storlekssystem dol har utan att deras egna olika modeller skiljer jättenycket mellan varandra. Ena paret ?passar? 50 men i ett annat par måste det vara 54 eller ytterliggare ett par 48. Samma sak med tröjor och kavajer och allt dom säljer på HM
Ett annat problem är att alla byxor dom säljer heter slim fit, skinny fit eller super skinny fit, vilket tar bort alla som har mer än skellet och skinn på sina ben.
När man köper tröjor så hittar man inte större storlekar än L eller XL, men inte nog med det. Köper jag en XL på hm motsvarar det L eller till och med M på tex Dressmann, Cubus, Kappahl och andra klädkjedjor. Alltså har HM största storlekarna Runt medium och large och inte som typ alla andra ställen som har XXL och XXXL som största och där dom faktiskt är den storleken och inte två storlekar mindre.
Dessutom är HM extremt inriktat på killar i åldern 13-25 typ, min pappa eller mina kusiner skulle aldrig nånsin kunna handla där utan att folk skulle tro dom hamnat i nån 30årskris eller 60årskris.