• Forumvärd

    Gröna Lund eller Liseberg?

    Hur är det med dig? Gillar du nöjesparker och vilken är i så fall bäst? Solig
    Gröna Lund, Liseberg eller har du någon annan favorit.

    Rösta och berätta gärna i tråden. Finns det någon attraktion man bara inte kan missa?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gröna Lund eller Liseberg?
  • WilliamsMom

    Jag röstade "annat".

    Det är ju en sådan skillnad på möjligheterna för de olika nöjesfälten. Grönan har anor samt ligger på en plats där man inte kan bygga alltförmycket, så de har ju inte samma möjligheter som Liseberg, att bygga ut och så.

    Grönan ligger väldigt fint till och har bra kommunikationer (båt, spårvagn, buss).

    Liseberg, som nöjesfält, är väl snäppet roligare pga att de har lite mer - samt mer variation på sina attraktioner.

    Så, ja, Liseberg är väl roligare, men jag anser att det är orättvist att jämföra de två nöjesfälten med varann, då de som sagt har helt olika förutsättningar.

  • Svartsmurfan

    Svarade annat jag med beror på vill jag äta gott finns resturager på Liseberg , på grönan bara grillhak med snabbmat .

  • WilliamsMom
    Svartsmurfan skrev 2014-07-09 08:50:29 följande:

    Svarade annat jag med beror på vill jag äta gott finns resturager på Liseberg , på grönan bara grillhak med snabbmat .


    What? När var du där senast?

    Det finns typ nio olika restauranger och alla är inte grillhak och snabbmatsställen. :)
  • Aikido

    Gröna Lund upplevde jag som stökigt, bullrigt och skitigt.
    Liseberg är bättre på det mesta.

  • Los

    Nu gillar ju jag inte nöjesfält överhuvudtaget men Liseberg tycker jag är bra mycket trevligare än Grönan (har inte varit på något annat nöjesfält).

  • Svartsmurfan

    I juni i år och inte vad jag menar med resturager .

  • Gweny

    Liseberg, rejält!! Bor i Väst och varit en självklarhet i alla år.

    Men så var vi på grönan förra året, men fyy vad dåligt det var, blev riktigt besviken. 

  • La Lola

    Liseberg - ligger i en trevligare stad.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • WilliamsMom
    Svartsmurfan skrev 2014-07-09 10:04:04 följande:

    I juni i år och inte vad jag menar med resturager .


    Jag menar inget överflådigt, utan jämförde precis som du Grönans restaurangutbud vs. Lisebergs restaurangutbud. Där finner jag inga större skillnader.
Svar på tråden Gröna Lund eller Liseberg?