• Anonym (NyfikenMan)

Ågesta Nakenbad

Undrar helt enkelt om det är någon här som har någon erfarenhet av Ågesta Naturistbad?
    Något speciellt att tänkta på/oskrivna regler?
    Har aldrig varit på en nudiststrand tidigare men skulle vilja prova.
    Skön sommar :)

• Svar på tråden Ågesta Nakenbad
  • AnonymMan1235

Tänk dig en vanlig badstand. Fast alla är nakna.

Precis så är det.

• BengtH
    AnonymMan1235 skrev 2014-07-09 19:31:14 följande:

Precis så är det.

Enligt Aftonbladet sitter det en massa fluktare i buskarna.
  • ManligMan
    Anonym (NyfikenMan) skrev 2014-07-09 19:27:16 följande:

Undrar helt enkelt om det är någon här som har någon erfarenhet av Ågesta Naturistbad?
    Något speciellt att tänkta på/oskrivna regler?
    Har aldrig varit på en nudiststrand tidigare men skulle vilja prova.
    Skön sommar :)

Skrivit på ett annats ställe. Det är inte som en vanlig strand, det finns inga ungdomsgäng som stökar. :) Det är väldigt tyst.
  • OlleSQ

Helt korrekt. Det är lugnt och skönt där, familjär stämmning om man är naturist själv och inte är där för att få se kuk eller fitta. Trivs man att vara naken och kan umgås utan att dregla bara för att andra är nakna så är det bästa badet. Badet drivs av en förening vilket gör det extremt välskött. Rent, det finns en fin blomrabatt, det är grillafton en gång i veckan... och det bästa av allt du slipper blöta badkläder.

Däremot förekommer det en hel del träffar män imellan på udden bredvid badet i skogen och tyvärr även på parkeringen. Men på själva badet som är insynsskyddat så är det inget som helst snusk. Inga särade ben för att nån skall se en springa, inga kukar på svaj. Söker du sånt så rekommenderar jag Kärsön. Där är det förstås mängder med män som söker män så fundera på vilket bad du vill och åker du till nått av dom så ta reda på var du skall vara.

• ManligMan
    OlleSQ skrev 2014-07-10 15:50:14 följande:

Helt korrekt. Det är lugnt och skönt där, familjär stämmning om man är naturist själv och inte är där för att få se kuk eller fitta. Trivs man att vara naken och kan umgås utan att dregla bara för att andra är nakna så är det bästa badet. Badet drivs av en förening vilket gör det extremt välskött. Rent, det finns en fin blomrabatt, det är grillafton en gång i veckan... och det bästa av allt du slipper blöta badkläder.

Däremot förekommer det en hel del träffar män imellan på udden bredvid badet i skogen och tyvärr även på parkeringen. Men på själva badet som är insynsskyddat så är det inget som helst snusk. Inga särade ben för att nån skall se en springa, inga kukar på svaj. Söker du sånt så rekommenderar jag Kärsön. Där är det förstås mängder med män som söker män så fundera på vilket bad du vill och åker du till nått av dom så ta reda på var du skall vara.

Män som söker män brukar inte vara ett problem för kvinnor. Med vilje särade ben har jag sett mer än en gång.
  • sommarvarm

Som av en händelse besökte jag en naturiststrand igår, för första gången i mitt liv. Jag förstår att du undrar, för även jag kände mig rätt osäker på hur jag förväntades bete mig när jag kom dit.

Kan väl inte säga att jag vet så mycket mer nu, men känner mig iaf lite mer avslappnad nu när jag varit där en gång. Eller rättare sagt två - jag var där en kort visit ikväll också. :)

• Larsgubben
    AnonymMan1235 skrev 2014-07-09 19:31:14 följande:

Precis så är det.

Exakt. Samt att det är en underbar naturupplevelse att vara naken under solen och i vattnet. En fantastisk känsla och skönt att slippa blöta badkläder.

Lycka till!
  • BengtH
    Larsgubben skrev 2014-07-11 23:13:20 följande:
    Exakt. Samt att det är en underbar naturupplevelse att vara naken under solen och i vattnet. En fantastisk känsla och skönt att slippa blöta badkläder.

Lycka till!
    Hmm. Man är nudist för att slippa blöta badkläder och för att man vill leva i harmoni med sig själv och naturen.

Så säger man ja, men majoriteten (speciellt den manliga) är där för att titta på nakna kvinnor, flukta på bröst, rumpor och skrev. 
  • eslah

Är det ett nakenbad? Det förklarar saken, tack för infon.

Svar på tråden Ågesta Nakenbad