Råkat föra över pengar till fel konto till privat person, kan jag få tillbaka dom?
Hej jag har råkat föra över pengar till fel konto till en privat person , kan jag få tillbaka dom på något sätt? Eller har privat personen rätt att behålla dom?
Hej jag har råkat föra över pengar till fel konto till en privat person , kan jag få tillbaka dom på något sätt? Eller har privat personen rätt att behålla dom?
Vet du vem det är, och kan kontakta personen?
Ja jag köpte en sak från tradera och har kontaktat via telefon och sms utan svar.
Jag har namnet å allt
Ring din bank så kan de stoppa överföringen då går pengarna tillbaka till ditt konto. Lycka till!
Men pengarna har redan hamnat på personens konto, dom är redan överförda
Kontakta din bank snarast möjligt. Förklara misstaget. Se om de kan hjälpa dig i första hand.
Jag har haft flera hundra tusen kronor på mitt konto felaktigt överförda. (Alltså jag var mottagaren.) Och alla mina kontakter om detta gick via banken.
Klart du ska ha tillbaka dina pengar. Ring din bank redan nu.
Om överföringen har gått iväg kan inte banken stoppa pengarna. Däremot kan du göra en reklamation hos din bank som då försöker få tillbaka pengarna åt dig. I värsta fall polisanmälan om inte personen i fråga för tillbaka pengarna.
Ok, men om personen inte vill ge tillbaka pengarna kan banken föra över dom till mig igen?
Ok, men om personen inte vill ge tillbaka pengarna kan banken föra över dom till mig igen?
4000kr antar att personen inte vill föra över för personen svarar ej.
Känns som man kan glömma dom pengarna
bankforsakring.konsumenternas.se/Lana--Betala/Rattigheter-och-skyldigheter/Betalning-av-misstag/
1. Ring banken, de hjälper dig att kontakta personen.
2. Hjälper banken dig men personen vägrar får du driva det vidare själv.
Hur svårt kan det vara att kontakta banken om man har rent mjöl i påsen, det är väl de första man för innan man skapar en förvirrad tråd för att sedan ändå ignorera allas förslag.