Var köper man vetekudde???
Nån som vet var man kan köpa en vetekudde som man kan ta med sej till förlossningen eller bara ha hemma mot värk!!??? Vad kostar det?
Jättetacksam för svar!
Nån som vet var man kan köpa en vetekudde som man kan ta med sej till förlossningen eller bara ha hemma mot värk!!??? Vad kostar det?
Jättetacksam för svar!
Runt 200 kr i en hälsokostaffär...
Jag har köpt min på rusta för 50-60.-..
Köpte min på hälsokosten för under 200. Det som är bra med den är att den har ett örngott som man kan ta av och tvätta. Känns fräschare!
Annars så finns ju alternativet att sy en själv, billigt och man kan designa lite efter eget tycke både vad gäller form och utseende.
Har köpt en jättebra med kanaler så vetet inte knölar sig och med kardborreband så man kan sätta den på kroppen och gå runt med den. Köpte den på Anna´s profylax, kommer inte ihåg pris.
oj, då finns det ju en del att välja bland! Kanonbra! Undrar om apoteket kan ha vetekuddar oxå?
Nej, det har dem inte på Apoteket. Jag köpte på Hälsokosten för 250 kr. Den har kardborreband så man kan fästa var man vill, och lavendeldoft. Mysig. De utan kardborreband gör ingen större nytta, glider bara av.
Jag har precis sytt mig en vetekudde!!! Det tog mig ca 20min och kostade mig 35kr.
Jag var inne i en hälsokost affär idag och skulle köpa en men jag tyckte 200spänn för lite tyg och vete var lite mycket så jag köpte löst vete isamma affär istället och gick hem och sydde. Den blev jätte bra och jag har den just nu på mina värkande axlar!!
Helt klart att rekomendera att sy en själv om man har symaskin!!
Hela vetekorn finns att köpa, kostar ca 7 kr/kg, åtgår inte mkt till en kudde.
Ett stycke tyg, några minuter vid symaskin och vips har ni inte bara en utan flera vetekuddar, för ni tror väl inte att ni får ha den i fred? Nänä, så fort man har EN så ska alla ha en sån.
(och för dem som tror de inte kan sy; Jag har precis sett invandrarkvinnor som aldrig rört en nål, ännu mindre en symaskin, sy jättefina vetekuddar.
)
Jag har sytt flera stycken själv. Billigt linne från IKEA, helt vete från hälsokosten och så är det bara att hitta på. Sydde nu senast en med kanaler i som man har som ett bälte där det varma vetet hamnar på ryggen och tyget lindas runt magen med kardborrband. Det är inte svårt att sy egna vetekuddar och MYCKET billigare än att köpa.
Glöm bara inte att när ni micrar kudden, ibland sätta in en kopp vatten i micron samtidigt! Annars torkar vetet ut och förlorar sin förmåga att hålla värmen läääänge! (en del säger det kan börja brinna om det blir för torrt, men det har jag inget belägg för!
Men hur länge ska man micra den då, ungefär?
Jag brukar ha inne den ca 4 minuter (helt beroende på microns effekt).
Ofta blir den egentligen lite för varm, men tycker att den håller värmen lite längre.
Jag väntar hellre en stund så den den får svalna, eller lägger en handduk emellan först.
Jag brukar ha inne den ca 4 minuter (helt beroende på microns effekt).
Ofta blir den egentligen lite för varm, men tycker att den håller värmen lite längre.
Jag väntar hellre en stund så den den får svalna, eller lägger en handduk emellan först.
På min står det tre minuter på 750w, men som summertime skriver så beror det ju på ugnens effekt.
Det beror också på storleken på vetekudden eller rättare sagt hur mycket vete det är i den. Nån jag har gjort blir varm på 2 min och en annan på 4. Man får testa sig fram. Det där med vattenglaset är bra.
finns på clas Olsson för bara 49kr
Ni som gjort egna vetekuddar, kan ni visa mej en bild på hur fina dom blev? Vore kul att se!