Jag står i en för mig otroligt jobbig sits...
Jag och min flickvän är särbos sedan vi träffades för 1,5 år sedan.
Hon har två katter och jag är hyperallergisk ( under 0,6 är man inte är allergisk och jag ligger på 34 på den skalan). Symptomerna är allergiframmkallad astma, klåda, irriterade ögon, rinnande näsa, nysningar.
Jag vill mer än gärna flytta ihop med henne, bilda familj och hela paketet men för att vi ska kunna göra det så måste hon lämna bort katterna, för min egen hälsas skull. Går på mediciner Bricanyl, Pulmicort, Citrimax, ögon droppar och jag känner inte att det håller i längden. Det är hjärtskärande att säga att hon måste överväga att lämna bort katterna för jag vet hur mycket dom betyder för henne, och som hon själv säger är att hon ALDRIG kommer lämna bort dom. I förra veckan fick jag veta att hennes mens var sen och igår gjorde hon ett graviditetstest som visade positivt.
Jag är otroligt glad över att hon är gravid men för mig så känns det otroligt konstigt och fel att vi inte bor tillsammans när ett barn väntas. Detta är heller ingen planerad graviditet. Jag vill inget annat än att ha barn, att hon är mamma till mina barn. Men att hon prioriterar hennes katter över vår framtid är för mig hjärtekrossande. Hon vill ha barn och det vill jag med, men inte under dom här omständigheterna vi genomgår, inte utan att vi bor ihop, har något gemensamt.
Vi har pratat mycket dom senaste dagarna om graviditeten, om alternativen, den ekonomiska biten, om att göra abort :( Jag är otroligt glad, hjärtekrossad, splittrad, överväldigad, rörd, ledsen och otroligt rädd... Jag vill egentligen inte att hon gör abort men samtidigt så vill jag det eftersom att vi inte bor ihop, vårt förhållande är knackigt, hon vägrar göra sig av med katterna för att vi ska kunna ta det där extra steget för att för mig kunna bilda familj. Att bo ihop, att ha ett liv tillsammans som sambos/förlovade/gifta är A och O för att för mig vilja bilda familj. Jag vill inte utsätta mitt barn för en situation där föräldrarna lever på olika håll. Jag vill vara där för mitt barn hela tiden, men katterna gör det omöjligt för mig att uppfylla dom målen.
Idag fick jag reda på att hon har bokat tid för att göra en abort. Jag är både lättad, ledsen, uppriven och hjärtekrossad över att hon bokat in en tid för att göra det.
Jag är oerhört splittrad. Hjälp mig!
//C