• Anonym (Äckligt!)

Sätt blöja på era ungar i poolen!

Jaha....så har nån förälder låtit sin unge bajsa i poolen så hela badet fick stänga för sanering i 24 timmar!

Hur svårt kan det vara att ha blöjbadbyxa på ungen?!

Nej, istället får alla vi andra som är på badet lida!

• Svar på tråden Sätt blöja på era ungar i poolen!
  • Fjärilslarv

Därför badar man inte i en simhall eller ett offentligt utebad med pool.
    blä!

och du ts tänk på att de flesta även kissar i vattnet.

• studentbruttan29

Ja, alla små barn borde faktiskt ha badblöja (ja, såna finns) på sig. Äckligt med bajskorvar i pooler.

• Anonym (Äckligt!)
    Fjärilslarv skrev 2014-07-11 15:15:27 följande:

Därför badar man inte i en simhall eller ett offentligt utebad med pool.

blä!

och du ts tänk på att de flesta även kissar i vattnet.

Jo det vet jag. Får hoppas att kloret renar lite.

Men med bajs i poolen stängs hela badet ner!

Havsvatten är inte så rent heller, inte här i sth iaf.
  • Whitetrash86
    studentbruttan29 skrev 2014-07-11 15:17:52 följande:

Ja, alla små barn borde faktiskt ha badblöja (ja, såna finns) på sig. Äckligt med bajskorvar i pooler.

Det är inte alltid små barn lämnar ifrån sig korvar heller..

Antar att det är så många som inte tror att det behövs. Sen måste jag säga att det är lite svårt att hitta badblöja ibland.
    Gick igenom 3 affärer för att hitta 1 paket.

Men om man inte hittar badblöja kan man använda en vanlig med badbyxor/baddräkt. Man kanske måste byta lite pga vattnet, beroende på hur bra badkläderna sitter, men det är iaf bättre än inget alls.
  • Sous

Bättre att använda en badbyxa som går att dra åt kring ben och midja, en sån man har på babysim. De sitter absolut bäst och håller mest inne utan att vattenfyllas och bli som en tung klump på barnet. Men ja, sådana borde man absolut ha på sina småttingar i pool.

• Anonym (Äckligt!)
    Sous skrev 2014-07-11 16:00:51 följande:

Bättre att använda en badbyxa som går att dra åt kring ben och midja, en sån man har på babysim. De sitter absolut bäst och håller mest inne utan att vattenfyllas och bli som en tung klump på barnet. Men ja, sådana borde man absolut ha på sina småttingar i pool.

Ja, jag tycker det är självklart! Hoppas den där mamman skämdes!!!
  • Anonym (Åckligt!)

Finns engångsbadblöjor att köpa på badet. Vissa föräldrar sk*ter tydligen i sina medmänniskor och tror att deras (skit)unge är den enda viktiga! Demon

• Anonym (när?)

Vid vilken ålder ska man skippa badblöjan då? Eller handlar det om hur länge barnet varit blöjfritt?

• Anonym (jisses)
    Anonym (när?) skrev 2014-07-11 21:00:51 följande:

Vid vilken ålder ska man skippa badblöjan då? Eller handlar det om hur länge barnet varit blöjfritt?

När barnet kan kontrollera var det gör sina behov och säger till i så god tid att man hinner ta upp ungen ur vattnet och uppsöka toa är väl en bra ide? Jisses, är detta något folk behöver få berättat för sig...?
  • Anonym (när?)
    Anonym (jisses) skrev 2014-07-11 22:52:14 följande:
    När barnet kan kontrollera var det gör sina behov och säger till i så god tid att man hinner ta upp ungen ur vattnet och uppsöka toa är väl en bra ide? Jisses, är detta något folk behöver få berättat för sig...?
    Eftersom folk klagade här på att man inte satte badblöja på barnen och jag inte gillar att få onda ögat av andra föräldrar... 

Vår äldsta var blöjfri vid 1,5 och sista bajsblöjan bytte jag ett par mån efter 1årsdagen. Hon sa till i tillräckligt god tid för att vi skulle hinna upp ur vattnet och till toan men att dömma av kommentarerna här så borde vi ändå satt på henne badblöja
Svar på tråden Sätt blöja på era ungar i poolen!