• wickedshadow

Csn-fråga

Hej! Jag läste högskolekurser på 31,5 poäng i våras, vilka jag inte klarade av personliga anledningar. det var bara en där det var fysiska träffar, och där var jag på själva föreläsningarna men inte på de seminarium som skulle göras och inte heller den skriftliga delen. på de andra 3 kurserna jag läst på distans så gjorde jag en del utav de uppgifter som skulle lämnas in, men inte alla och i en av kurserna inte heller den hemtenta och analys som skulle göras. Nu till min fråga, nästa gång jag söker csn så kommer jag ju åf avslag och behöva läsa igen dessa poängen innan jag kan få mer csn, så långt vet jag. Men min fråga är, är det troligt att jag kommer få läsa igen alla 31,5 poäng eller hur räknar csn om man gjort delar av kurserna men inte klarat dem? Någon som har lite erfarenhet och vet detta?

• Svar på tråden Csn-fråga
  • Fjärilslarv

är det första gången du tar csn- medel? då är de snällare och det räcker med ca 65% tror jag det är, annars är det 75% som gäller.

Du kan ansöka om särskillda skäl men det är typ om du legat på sjukhus, varit så deppremerad att du inte kan sköta dig själv osv osv. 
    Jag har fått igenom särskillda skäl och det jag gjorde var att jag skickade in polisanmälan, rättsintyg, intyg från kurator och ett personligt brev, där jag påtalade att jag aldrig hade misslyckats tidigare och att denna händelse inte var något som jag kunde påverka.

• wickedshadow

Det är andra gången så det är ju 75% som gäller, tror inte att mina skäl är så dåliga så att jag kan ansöka. Men det kan alltså vara så att jag behöver läsa igen 75% (alltså typ 25 poäng eller nåt sådant med tanke på att jag läste 31,5 poäng) för att få csn igen? De räknar inte att man gjort delar av kurserna då?

• Fjärilslarv
    wickedshadow skrev 2014-07-11 15:28:48 följande:

Det är andra gången så det är ju 75% som gäller, tror inte att mina skäl är så dåliga så att jag kan ansöka. Men det kan alltså vara så att jag behöver läsa igen 75% (alltså typ 25 poäng eller nåt sådant med tanke på att jag läste 31,5 poäng) för att få csn igen? De räknar inte att man gjort delar av kurserna då?

de räknar de delar du har ett godkänt betyg på (minst då).
Svar på tråden Csn-fråga