• Anonym (Usch)

åt hamburgare som inte var färdig, gravid v 39..

Åt en hamburgare på resturang som var helt jävla röd inuti på vissa ställen, rosa på andra, trots nogrann dissekering av burgaren fick jag i mig flera bitar av den, det var nötfärs men den hade inte varit fryst.

Sa otaliga ggr att jag var gravid, men det hjälpte tydligen inte.

Delade den i mitten först och den såg ok ut, så jag åt, sen kom det fram röda klumpar här och var. Inte roligt, jag är redan sjukskriven för ångest, så nu känns det för jävligt.

• Svar på tråden åt hamburgare som inte var färdig, gravid v 39..
  • Anonym (Inte okej)

Anmäl resturangen ring tidningen påtalade du det oxå så kan det bli stora rubriker

• Sebastian72

Suck. Om du nu måste hetsa upp dej i onödan. Gjort är gjort och ytterst osannolikt att det skulle vara någon fara.

• jvs

Att säga att man är gravid är nog ganska meningslöst. Du borde sagt att du ville ha burgaren helt genomstekt och skickat tillbaks den till köket när du upptäckte att den var röd. Hursomhelst tror jag inte det är fara för barnet när du är så långt gången däremot kan du förstås råka ut för magsjuka.

• elle9

Var det en lyxburgare med restaurangens egen färs? Det låter nästan så? Ehec är ovanligt också. Man måste välja sina strider.

• Anonym (Usch)
    miqkaela skrev 2014-07-11 18:39:41 följande:

Varför åt du den om den inte var färdig??

? Va ? Jag trodde ju den var det? Annars hade jag väl ätit utan att bry mig om att bli orolig.. Snälla. Jag skar bit för bit, tyckte mig se lite lite rosa men sambo tyckte inte det, sedan såg vi klumparna, då åt jag inte mer.
  • Anonym (Usch)
    elle9 skrev 2014-07-11 18:32:18 följande:

Var det en lyxburgare med restaurangens egen färs? Det låter nästan så? Ehec är ovanligt också. Man måste välja sina strider.

Varför låter det så? Ja en hamburgare kostar 180 :- så det var "hemmagjorda", vi ringde när vi kom hem för att fråga om den varit fryst, och det hade den ej.
  • Anonym (s)

Även om du skulle ha ätit upp hela burgaren och den var rosa inuti så skulle det fortfarande INTE vara farligt! Så du kan sluta vara hysterisk, jag lovar du kommer varken få missfall eller ett barn med DS bara för att du åt rått kött.

• Anonym (Usch)
    Anonym (s) skrev 2014-07-11 19:09:35 följande:

Även om du skulle ha ätit upp hela burgaren och den var rosa inuti så skulle det fortfarande INTE vara farligt! Så du kan sluta vara hysterisk, jag lovar du kommer varken få missfall eller ett barn med DS bara för att du åt rått kött.

Nä ds av rått kött är jag inte rädd för..
Svar på tråden åt hamburgare som inte var färdig, gravid v 39..