• hileypirzad

hur kan jag stanna i usa efter college

hej jag har tänkt och börja på college asså inte nu för jag är bara 15 men efter gymnasium somjag inte ens har börjat på än men jag villa alltid veta hur allting går till så jag undrar efter man har pluggat på college vad ska man göra för att få stanna jag vill inte ha några förlag på att till exempel gifta mig med en amerikansk medborgare för jag vet inte ens om jag kommer hitta kärleken och jag tycker man är för ung för att gifta sig i den åldern jag har hört att det finns två andra sätt det ena är att hitta ett jobb som är villiga att skaffa ett gren card just för dig eller att vinna på lotto men jag undra om det fin någon annan sätt kanske något sätt som inte gäller för evigt men man kan typ förnya det jag vet inte men jag är uppe för förslag och ja jag vet att jag är ung för att tänka på det här men jag vill ändå veta
    PS har dyslexi så ursäkta min stavning  

• Svar på tråden hur kan jag stanna i usa efter college
  • Henles slyna

Det löser sig säkert ska du se. Men börja med att gå klart gymnasiet och se till att plugga hårt så du får bra betyg. Sen kan du börja fundera på college, och när du väl går på college kan du börja fundera på hur du ska stanna (svaret är givetvis att hitta rätt jobb, inte att gifta sig!). Att lägga fokus så långt fram som du gjort nu är inte bra, utan du behöver fokusera på det som ligger framför dig de närmsta åren - annars riskerar det att bara bli pannkaka av alltihop.

• TillFlorida

Läs på om OPT Optional Practical Training som kan ge dig ytterligare ett år eller så i USA.
    Om du lyckars få OPT kan du försöka få en arbetsgivare att sponsra ett H1-B visa åt dig.
    Efter ett par år på H1-B kan du söka green card.

Svar på tråden hur kan jag stanna i usa efter college