• snerkan

Ridbyxor när man är gravid?!

Hej!
    Jag vill inte ha några onödiga kommenterar om att det är farligt att rida osv.

Jag har problem att stänga ridbyxorna nu:/ har sånt där bellybelt som förlänger knäppningen men tycker inte att det sitter så jättebra. Skulle hellre ha ett par riktiga gravid ridbyxor, men det verkar inte finnas.
    Någon som har tips på bra ridbyxor med låg midja, eller andra byxor som kan fungera? Vill inte rida i mjukisbyxor:p
    Man vill ju fortfarande se lite ordentlig ut iaf;)
    Alla tips o råd mottages tacksamt!:D

• Svar på tråden Ridbyxor när man är gravid?!
  • Candypink

Undrar exakt samma sak!  Är själv i vecka 25 och känner att det börjar strama lite längst ner vid magen nu ;) Använder dock "ridtights" från början som är ganska sköna, ingen jobbig knapp osv.. men resåren är hemsk! Har funderat på att ha vanliga gravidleggings, sådana mjuka med en mudd som går upp till midjan.

Kanske skulle fungera? :)
    Rider ju ändå lite lugnare nu så då känns det som att det nog skulle fungera.

• rere88

Jag kunde använda mina vanliga länge men vek ner midjan så den inte tryckte mot magen. När det inte gick red jag i jogging byxor. Finns inga ridbyxor som är anpassade för gravida utan man får komma på egna knep. Du kan kanske ha dem oknäpta och ha en lång t-shirt som döljer att de inte är knäppta :)

• Nybblan90

Jag hittade ett par gamla ridbyxor 2 storlekar förstora som funkade kanon sålänge jag kunde rida :) men innan jag hittade dom så lät jag bara bli att knäppa knappen... Visst borde någon ta fram ridbyxor för gravida!! Sjukt att det inte finns på marknaden!

• albastro

Jag följde ett råd från equipage gästbloggen. Satte hårgummiband där så funkade knäppningen perfekt.

Nu är det tights som gäller för min del. Men jag har hört en del vänner föreslå CRW ska ha med låg midja, tänkte inom Hööks o prova :)

• kixan

Jag hade gravidjeans och chaps (alltså långa, som cowboys). Red fram till ngn vecka innan BF, det funkade hela tiden.

A -03, F -05, V -10
  • snerkan
    kixan skrev 2014-07-13 04:36:35 följande:

Jag hade gravidjeans och chaps (alltså långa, som cowboys). Red fram till ngn vecka innan BF, det funkade hela tiden.

Ja chaps kanske skulle vara nåt!:) rider du western annars?

Har funderat på att köpa mamma jeans leggings från hm o då kanske chaps vore kanon över:)
  • snerkan
    Nybblan90 skrev 2014-07-13 00:36:13 följande:

Jag hittade ett par gamla ridbyxor 2 storlekar förstora som funkade kanon sålänge jag kunde rida :) men innan jag hittade dom så lät jag bara bli att knäppa knappen... Visst borde någon ta fram ridbyxor för gravida!! Sjukt att det inte finns på marknaden!

Ja eller hur! Allt annat finns ju för gravida. Men det är väl ingen som vågar ta fram, det skulle säkert bli ett jäkla liv från såna som inte tycker att man ska rida när man är gravid.

Kanske borde försöka designa ett par egna:D
  • 0fia

Jag har ett par mountain horse som jag knäpper under magen. Tror det är herrmodell för de är lite strama över vaderna också. Tävlade igår och använde ridbyxor från börjes med bellybelt över. Helt ok tyckte jag. Är i v 23....

• kixan
    snerkan skrev 2014-07-13 11:20:30 följande:

Ja chaps kanske skulle vara nåt!:) rider du western annars?

Har funderat på att köpa mamma jeans leggings från hm o då kanske chaps vore kanon över:)

Typ. Mest skogsmullelufs. :)
    A -03, F -05, V -10
  • snerkan
    kixan skrev 2014-07-13 19:48:25 följande:

Typ. Mest skogsmullelufs. :)

Hehe okay vad skönt! :) jag ska försöka vara lite duktig o hålla igång lite hopp o riddarspel så länge jag vågar o mår bra:)
Svar på tråden Ridbyxor när man är gravid?!