Blonderat har & hennafarg?
Hejhopp!
Jag har blonderat haret liiiite...inte speciellt mycket...men skulle vilja rott har nu...kan jag anvanda henna? Eller blir det knasigt?
Vore valdigt tacksam for svar!
pa er allihopa!
Hejhopp!
Jag har blonderat haret liiiite...inte speciellt mycket...men skulle vilja rott har nu...kan jag anvanda henna? Eller blir det knasigt?
Vore valdigt tacksam for svar!
pa er allihopa!
henna är ju lite lurigt man vet ju inte vilken färg man får i slutändan sedan så måste du ju färga 1-2 ggr i månaden för att det ska hålla sig.....henna får du inte heller använda om du är gravid?
Det måste ju vara röda toner i den färg du färgar över det blonda för att det inte ska bli grönt så på så sätt är det ju ok. Däremot är jag lite osäker på just henna.. Har aldrig använt det själv. Risken är ju att det blir kanske väldigt ljusrött där du slingat. Säkrast är att ta en färg med båda röda och bruna toner i.
Jag skulle inte använda henna på ett blonderat hår. Det kan bli ojämnt med en massa olika nyanser i håret...
Tror inte att det är någon fara att henna över håret sen. Har själv hennat håret i snart tre år med utmärkt resultat. Men det du ska tänka på är att låta hennan sitta i rätt så länge. Ju kortare tid desto mer orange blir det.
Den kan bli orange första färgningen men det är bara att göra om igen för att få bort det om det skulle hända. Det är helt okej att henna flera gånger eftersom henna oftast är rätt så bra för håret. Se bara till att köpa bra henna, och absolut inte henna med något annat i sig än henna.
Henna är _inte_ farligt vid graviditet. Det är en ren naturprodukt och är inte cancerframkallande (om du inte äter väldiga mängder av det... )
Skickar med en länk till en jättebra sida om henna, kolla där om du är lite osäker.
Har du fler hennafrågor så svara jag gärna på dem.
www.hennaforhair.com
Tack sa jattemycket for svaren!!!
Kom på en sak, för att vara riktigt säker så använd inte henna som du köper på ask här hemma. Det står inte allt som är i de här blandningarna. Vill du verkligen henna håret så köp henna från sidan jag länkade till eller en anna sida som säljer ren henna. Det är inte dyrare och går jättesnabbt att få hem. Kan ju vara bra som en extra försäkring, plus att håret blir jättemycket bättre med den sortens henna än de där man kan köpa här hemma.
Hmm...den henna som finns pa Bodyshop...ar den bra?
Tror att det är metallsalter i det tyvärr. Det är just metallsalterna man måste se upp med för de är de som reagerar dåligt med kemiska färgningar. Lushs röda är okej, det är lite annat i den, men inga salter. De andra färgerna som de har skulle jag inte ge mig på. Tror att Utekrams är okej också. Det är annat i dem också, men jag tror inte att det är metallsalter i dem. Men jag vågar inte lova.
Tack for svaren