• Anonym (Orolig...)

Blödning och stora klumpar efter nästan fyra veckor.

Gjorde en medicinsk abort för fyra veckor sedan (på tisdag) Blödde inte jättemycket och allt verkade ha gått bra, blödningen avtog. Fram till i går hade jag bara brunröda flytningar som hela tiden blev mindre och mindre. I går började det blöda rejält med stora klumpar. Har dock inte ont. Ska jag åks in akut eller avvakta till måndag och ringa gyn. Hoppas att det bara är rester som ska ut och det snart slutar :-S Nån som har erfarenheter??

• Svar på tråden Blödning och stora klumpar efter nästan fyra veckor.
  • Detgarintebra

Jag hade samma fast i två månader, det var ingen fara utan fick förklarat efter 2 mån (av en jättebra bm) att ibland krampar livmoderhalsen ihop sig och då kan det bli såhär när det släpper. Allt har alltså inte kommit ut. Jag blödde och hade klumpar mer eller mindre hela tiden i 2 månader. Om du mår bra för övrigt så kan du nog avvakta.

• Anonym (s)

Det kan vara din mens som har kommit. Så var det för mig efter 5 veckor fick jag mens, som var mycket blodigare och längre än vanligt, och med klumpar. Men efter det slutade jag blöda helt. Så länge du inte har ont skulle jag inte vara alltför orolig. Men om du är det ändå är det väl bara att ringa och fråga vad de tror.

Svar på tråden Blödning och stora klumpar efter nästan fyra veckor.