• Äldre 12 Jul 20:47
    2671 visningar
    13 svar
    13
    2671

    Svetsa under graviditeten?

    Hejsan. 

    Jag har nyss fått reda på att jag är gravid och jag är i v.6 typ.
    Det är så här att jag jobbar som svetsare, men just nu har jag semester.

    Men min fråga är: Får man svetsa när man är gravid? Är det någon som vet? Tänkte att det måste väl finnas en eller två kvinnliga svetsare här som fått barn eller kanske sitter i samma sits som mig.

    Jag vet inte vart jag ska vända mig och helst av allt skulle jag vilja jobba så länge jag kan, med tanke på att vi en så länge bara har en inkomst.


    Så snälla, finns det någon som kan göra mig lite klokare inom detta ämne innan jag ska tillbaka på jobbet och berätta för min chef att jag väntar barn.

    Tack så länge :)

  • Svar på tråden Svetsa under graviditeten?
  • Äldre 12 Jul 20:53
    #1

    www.svetsaratt.se/svetsaren/gravida-svetsare

    Här kan du läsa.

    Verkar ju funka att svetsa men det finns ju en rad begränsningar som du ser.

  • Äldre 12 Jul 21:14
    #2
    Rani skrev 2014-07-12 20:53:39 följande:

    www.svetsaratt.se/svetsaren/gravida-svetsare

    Här kan du läsa.

    Verkar ju funka att svetsa men det finns ju en rad begränsningar som du ser.


    Tack så mycket! Ska läsa lite där och se om jag blir nå klokare :)
  • Äldre 12 Jul 21:23
    #3

    Blev inge klokare av att läsa den länken. Finns det någon mer som kanske vet mer om just det här?

  • Äldre 12 Jul 21:26
    #4

    Jag är svetsare och Under denna grav och förra grav blev jag omplacerad till ett lagerarbete istället. Gränsvärdena som gäller är allt för svåra att säkert veta om man är under så både jag och min arbgivare har tagit det säkra före det osäkra båda mina grav. Samt med en av mina kolleger med!